در پی حمله مقاومت به رژیم صهیونیستی و افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، برخی از تحلیلگران نگران ادامه روند ارسال سلاح از آمریکا به اوکراین هستند.

پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی و غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده داد حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی را تقویت کند. با انتشار این اظهارات، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند ممکن است همزمان با افزایش کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو، کمک‌ها به کی‌یف کاهش یابد. 

رویترز در گزارشی در این خصوص می‌نویسد: اوضاع در مجلس نمایندگان آمریکا (که بسته‌های کمکی ابتدا در این نهاد به تصویب می‌رسد) پیچیده شده است. بسیاری از اعضای راست‌گرای تندرو که مک کارتی، رئیس پیشین مجلس را برکنار کردند، مخالف کمک به اوکراین هستند؛ از جمله جیمز جردن، نماینده پیشتاز در رقابت برای ریاست مجلس نمایندگان. او کسی بود که از گنجاندن کمک‌ها برای اوکراین در لایحه بودجه موقت خودداری کرد. 

از سوی دیگر، حمایت از رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان نسبت به اوکراین قوی‌تر است زیرا جمهوری‌خواهان تا حدی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر مرتبط هستند.

در حال حاضر، ارتش رژیم اشغالگر نیازمند سلاح‌های کوچک برای پیاده نظام و رهگیر‌های پدافند هوایی برای محافظت از زیرساخت‌های غیرنظامی و مراکز فرماندهی و کنترل نظامی خود است. از سوی دیگر اوکراین به مهمات، سیستم‌های دفاع موشکی و وسایل نقلیه زمینی نیازمند است. 

هرچند کنگره در حال حاضر می‌تواند یک بسته ترکیبی برای هر دو طرف تصویب کند، اما این امر نگرانی‌های امنیتی را در آینده افزایش خواهد داد. بسیاری می‌گویند ارسال سلاح به هر دو طرف ذخایر تسلیحات آمریکا را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار