مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: بر اساس آمارهای موجود ۳۷۱ زنبورستان در خدابنده فعال است.

علیرضا اسداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ۳۷۱ زنبورستان در خدابنده فعال است گفت: این زنبورستان‎‌ها شامل ۲۹ هزار کندو با میانگین تولید عسل برای هر کندو هفت کیلوگرم در شهرستان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت بالای تولید عسل و فرآورده‌های آن با توجه به اقلیم و آب و هوای متنوع استان و وجود زیرساخت‌های لازم و کارشناسان سازمانی و بخش خصوصی و افراد علاقه‌مند بسترهای توسعه اشتغال را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه از ۱۵ مهرماه امسال سرشماری دوباره زنبورستان‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: این سرشماری به منظور دسترسی به آمار کلنی های زنبورعسل در شهرستان، سرشماری زنبورستان ها به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: احصای آمار دقیق از نوع کلنی‌ها، ظرفیت و آمار تولید محصولات زنبورعسل و همچنین اطلاعات دیگری از جمله تعداد بهره‌برداران سن و جنسیت آنها از اقداماتی است که در سرشماری انجام می‌شود.

اسدالهی با درخواست از زنبورداران برای ثبت اطلاعات جهت درج در سامانه پهنه بندی و داده‌های محصولات کشاورزی اظهار داشت: با توجه به غیرقابل تمدید بودن زمان آمارگیری زنبورداران همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.