مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار مورد نمونه برداری از مواد سوختی عبوری ترانزیت توسط این معاونت انجام شده است.

آذرخش جوادیمسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه گفت : معاونت استاندارد قصرشیرین با تحت پوشش دادن شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب، دالاهو و قصرشیرین به مردم این شهرستان‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌کند که بازرسی از واحد‌های عرضه کالا و یا فروشگاه‌ها در سطح بازار در قالب طرح طا‌ها از جمله این خدمات است.

وی اظهار کرد: این بازرسی‌ها در زمینه اوزان، برچسب انرژی، علامت استاندارد، تاریخ مصرف و کد‌های ۱۰ رقمی استاندارد از واحد‌های صنفی صورت گرفته است.

مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح طا‌ها با انجام بازرسی‌های مستمر در جهت شناسایی کالا‌های فاقد استاندارد، فاقد کد و تاریخ مصرف گذشته با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اداره کل استاندارد در حال اجراست.

جوادی ادامه داد: صحت سنجی فلزات گرانبها و بازدید از فروشگاه‌های عرضه طلا و مصنوعات فلزی از دیگر وظایف معاونت استاندارد قصرشیرین است که در این خصوص ۶۷ مورد بازرسی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب صورت گرفته است.

وی افزود: از دیگر وظایف این معاونت همکاری با گمرکات و نظارت بر صادرات کالا‌های تحت پوشش استاندارد اجباری در گمرکات خسروی، پرویزخان و سومار است.

جوادی ادامه داد: علاوه بر این ۵۰ واحد تولیدی تحت پوشش حوزه معاونت استاندارد قصرشیرین قرار دارد که نظارت بر این واحد‌ها از وظایف این معاونت است.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته ۲۱ مورد نمونه گیری از واحد‌های تولیدی، ۶۷ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه مصنوعات فلزی، طلا و جواهرآلات و ۱۴۰ مورد بازرسی از وسایل توزین انجام شده است.

وی گفت:شهروندان می‌توانند به منظور اطمینان از صحت پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت وجود مغایرت مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۷ به واحد رسیدگی به شکایات اداره استاندارد اطلاع دهند.

مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین اضافه کرد: استاندارد در خدمت امنیت مصرف کنندگان است و می‌توان با استفاده از کالا‌های استاندارد داخلی گامی مهم در رونق تولید داخلی و اقتصاد کشور برداشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.