یومیکو تاکاشیما گفت همه کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی درباره پناهندگان تنها یک درصد است و ۹۹ درصد اقدامات توسط دولت ایران صورت می‌گیرد.

یومیکو تاکاشیما امروز در دیدار با استاندار کرمان ضمن تقدیر از دولت ایران و استاندار کرمان برای حمایت و کمک به پناهندگان اظهار کرد: همه کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی درباره پناهندگان تنها یک درصد است و ۹۹ درصد اقدامات توسط دولت ایران صورت می‌گیرد.

وی افزود: وظیفه من است که کار خوب دولت ایران برای پناهندگان را به کشورهای کمک‌دهنده مالی اطلاع دهم تا منابع بیشتری جذب کنیم.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: باید به دنیا بگوییم چه کارهای بزرگی در ایران انجام می‌شود و آن را به عنوان یک مدل معرفی کنیم. ضمن اینکه با تهیه برنامه‌ای، درخواست جذب مالی بیشتر با توجه به نیازها در کرمان داشته باشیم.

وی با اشاره به نیاز بهداشت و درمان، آموزش و معیشت پناهندگان بیان کرد: با توجه به بحران‌های مختلفی که در دنیا در جریان است و برخی کشورها پناهندگان را بیرون می‌کنند، وظیفه داریم تلاش کنیم به گوش دنیا برسانیم کارهای بزرگی در ایران برای پناهندگان انجام می‌شود.

همچنین استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در دیدار نماینده جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به سابقه حضور بیش از چهار دهه پناهندگان کشور افغانستان در این استان اشاره کرد و افزود: کرمان علاوه بر محل زندگی و اسکان، محل عبور پناهندگان نیز هست.

وی افزود: اتباع این کشور در بسیاری از کالاهای یارانه‌ای مانند شهروندان ایرانی استفاده می‌برند و به صورت نمونه ماهانه ۱۰۰ تن آرد مصرف می‌کنند.

استاندار کرمان همچنین به استفاده رایگان اتباع خارجی از امکانات آموزشی و مدارس و هزینه‌های بالای بهداشتی و درمانی آنان اشاره کرد و گفت: در زمان شیوع کرونا، پناهندگان به صورت رایگان واکسن دریافت کردند و در دیگر بیماری‌ها نیز از امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

پیش از این نیز سازمان پناهندگان سازمان ملل متحد با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه پذیرش مهاجرین افغانستان گفت علیرغم منابع محدود و شرایط اقتصادی هر دو کشور ایران و پاکستان، از طریق سیاست های فراگیر خود در قبال پناهندگان، تعهد خود را به رعایت اصول مهمان نوازی و حمایت از آنها نشان داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.