مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرایان گفت : اولین پارک آسمان تاریک کشور در کویر سه قلعه راه‌اندازی می شود.

عیدی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرایان در جلسه ثبت ملی پارک آسمان تاریک سه قلعه با اشاره به اینکه آسمان سه قلعه یکی از در دسترس‌ترین نقاط دارای آسمان تاریک و پر ستاره ایران است گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار قوی در کویر سه قلعه، آسمان زیبا و گردشگر پذیر این منطقه و وجوداقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد اولین پارک آسمان تاریک کشور در کویر سه قلعه راه‌اندازی می‌شود. 

او  با اشاره به اینکه پارک آسمان تاریک شهر سه قلعه در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود افزود: کویر سه قلعه یکی از منحصر به فردترین کویر‌های کشور است.

پور حسینی، کارشناس ثبت وزارت میراث‌فرهنگی نیز خواستار یک سری شاخصه‌هایی برای حفظ آسمان تاریک شهر سه قلعه شد و لازمه این ثبت را همکاری مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی شهر سه قلعه عنوان کرد.

 رضوی حیدری، فرماندار شهرستان سرایان نیز در این جلسه خواستار همکاری مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان شد.

او با اشاره به راه‌اندازی این پارک گفت: در ادامه ثبت این پارک، کسب و کار ساکنان منطقه نیز رونق می‌گیرد و این موجب شکوفایی اقتصادی صنعت گردشگری در این منطقه می‌شود. 

امام جمعه شهر سه قلعه، رئیس شورای اسلامی شهر سه قلعه و بخشدار بخش سه قلعه نیز با اشاره به تأثیر بسزایی که این طرح در جذب گردشگر دارد از این طرح استقبال کردند.

مدیران اقامتگاه بوم گردی شهر سه قلعه نیز ضمن حمایت از ثبت ملی پارک آسمان تاریک شهر سه قلعه، این طرح را در جذب گسترده گردشگران در این منطقه حائز اهمیت عنوان کردند. 

افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت بالای منطقه، جاذبه‌های زیبا و استثنایی کویر شامل تپه‌های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک و دق، این منطقه را به عنوان جاذبه‌ای دیدنی و منحصر به فرد در کشور و جهان معرفی می‌کند.

آسمان تاریک سه قلعه، تاریک‌ترین آسمان ایران و پنجمین آسمان تاریک جهان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.