رییس دانشگاه علمی کاربردی از حذف ۳۸۰۰ کد رشته این دانشگاه از مهر امسال خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از ۸۰۰ رشته محل جدید متناسب با بازار کار در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

دکتر حسین بلندی در آیین گرامیداشت سی‌ودومین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: امید می‌رود با توجه به مسائل روز کشور گام‌های بلندی در این دانشگاه برداشته شود. ما شرایط امروز دانشگاه علمی کاربردی را مدیون کسانی هستیم که چند سال قبل دور هم جمع شدند تا چنین شرایطی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه دانشگاه علمی کاربردی نیز افزود: ما نیاز داریم به بخش نخبگان توجه کنیم، ولی باید کسانی هم باشند که بازار کار را بشناسند و به نیاز‌های آن پاسخ دهند. در دنیا نیز چنین است. تلاش کردیم در برنامه ریزی‌ها به فرمان رهبر انقلاب بپردازیم. مهم‌ترین مسئله رشد اقتصادی و مهار تورم است و باید رشد و توسعه اقتصادی را در تمام برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های نرم افزاری ما با افراد توانمند محقق می‌شود و وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی تامین آموزش نیروی انسانی متخصص ماهر، کارآمد و متناسب با نیاز‌های بازار کار فعلی و آتی است.

بلندی به فلسفه وجودی دانشگاه علمی کاربردی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی تاکید دارند. در این رابطه امسال ما در همه شهرستان‌ها آمایش انجام دادیم و به نیازسنجی و نیازآفرینی توجه کردیم.

وی تاکید کرد: فرق ما با دانشگاه فنی حرفه‌ای این است که در محل کار باید آموزش بدهیم. ما در کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی تضمین اشتغال کردیم. باید نظام صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی مستقر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طرح ایده‌های تجاری سازی شده هم از برنامه‌های جدی ماست و نقشه راه هم داریم و در آمایش سرزمینی رشته‌ها به دنبال ایجاد برندی با تضمین اشتغال هستیم.

به گفته بلندی، ۶ هزار و ۵۱۸ کدرشته بورس تضمین اشتغال ایجاد کردیم و ۱۲۵ برنامه جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی به وجود آوردیم و ۴۵ هزار ظرفیت اشتغال ایجاد کردیم. ما می‌خواهیم بر نظام اجرایی کشور تاثیر بگذاریم.


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: امسال ۳ هزار و ۸۰۰ کدرشته محل را حدف کردیم و ۸۵۰ کدرشته محل جدید تصویب کردیم و تلاش می‌کنیم ۶ هزار و ۵۱۸ کدرشته محل با تضمین اشتغال را در سال بعد بیافزاییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من از مرکز علمی و کاربردی در غرب تهران بنام .......در اتوبان تهران کرج در یک مکان دورافتاده مدرک گرفتم نظارتی بر این مرکز نیست فقط . فقط شهریه و سوداوری مهمه . مدرسان بیسواد با کارکنان اهل بخیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کنترل و نظارت و بازرسی بر مراکز علمی و کاربردی در حد صفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
اما اگر ادعاهای علمی و کاربردی در قبول شدن فارغ التحصیلان درمقاطع بالاتر صحت داره در سایت دانشگاه علمی و کاربردی نام این دانشجویان فارغ التحصیل علمی و کاربردی که در صنعتی شریف یا دانشگاههای دولتی دکترا قبول شده اند را چرا تاکنون منتشر نکرده اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
وقتی ستادهای مرکزی و استانی از هر دانشجوی مراکز علمی و کاربردی 15% حق السهم دریافت میکنه طبیعی است با شیوه های بازاریابی مراکز وتخلفات برخوردی نخواهد داشت .چون جذب داوطلب مهم است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
باورش سخته ولی واقعیه . ساعتی 31 هزار تومان اجرت تدریس در علمی و کاربردی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
ببخشید ما که دکترا هستیم ساعتی ۲۲ هزار تومانه نه ۳۱ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
من مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر اسلامشهر درس خوندم کارشناسی گرفتم . فقط مدرک گرفتم چیزی یاد نمیدن . اداره مرکز هم خانوادگی بین چند نفر تقسیم شده و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دکان و مغازه کاسبی شده برای سود روسای این مراکز. یکسری مدرس حق التدریس فوق لیسانس با ساعتی 31 هزار تومان که بیگاری و استثمار است .
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی صنایع لاستیک
۱۱:۲۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
به تخلفات مراکز علمی و کاربردی غرب تهران مانند صنایع لاستیک رسیدگی کنید . حداقل استانداردها رو رعایت نمیکنند تا داوطلب بیشتری جذب کنند
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی واحد 24
۱۱:۳۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
همه مراکز علمی و کاربردی همینه . در اندازه های دبیرستان و هنرستان هم نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چقدر نام دانشگاه در ایران پایین اومده ؟ چقدر هویت دانشگاه در ایران با این مراکز از بین رفته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
دانشگاه علمی کاربردی مدرکش به درد نمیخوره فقط برای شاغل ها خوبه جهت ارتقاء شغلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چیزی یاد نمیگیرند . کلاسها که تشکیل نمیشه آخر ترم مدرس جزوه کم میده و تقلب هم آزاده.