مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوار زیر کشت کلزا رفته است.

ربعلی جهانی امروز در بازدید از زمین‌های کشاورزی شهرستان گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تا کنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان فصل کار به ۵۰۰۰ هکتار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار می گوید: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع نیز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

به گفته او، کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

جهانی افزود: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه اندازی دستگاه‌های کارنده نظارت خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می‌شود زیرا این زراعت در تناوب با محصول استراتژیک گندم قرار دارد و در دست‌یابی به پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری و حیاتی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.