قهرمان سابق دوومیدانی در چهارمحال و بختیاری دارای رکورد بالای هشت متر در پرش طول ایران است.

محمد ارزنده رکوردار سابق پرش طول ایران در خصوص حمایت از رشته‌های ورزشی پایه گفت: انتظار است از ورزشکاران رشته‌های پایه مانند دوومیدانی که می‌توانند بیشترین مدال‌ها را در بازی‌هایی آسیایی و المپیک کسب کنند، مانند رشته فوتبال حمایت مالی و امکاناتی شوند.

وی افزود: این همه به رشته ورزشی فوتبال بها داده می‌شود، کاش به رشته‌های پایه از جمله دوومیدانی نیز پرداخته می‌شد و سوال اینجاست که چرا وقتی یک دونده سهمیه المپیک و جهانی دریافت می‌کند، به اندازه ورزشکاران فوتبال از او حمایت نمی‌شود.

قهرمان سابق دوومیدانی با اشاره به کسب سهمیه المپیک خود گفت: در حالی که پاداش فوتبالیست‌ها برای ورود به بازی‌های جهانی چندین برابر ورزشکاران رشته‌های دیگر است، برای دریافت سهمیه المپیک ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) پاداش گرفتم که در مقابل رشته فوتبال بسیار بسیار ناچیز بود.


بیشتر بخوانید


ارزنده که دارای رکورد بالای هشت متر در پرش طول ایران است، گفت: کاروان ورزشی ایران در هانگژو را باید کیفی بررسی کرد و اینکه علت اعزام تیم فوتبال با مربیان و چندین نفر کادر چه بوده است؟ در حالی که رشته‌هایی مانند دوومیدانی با هشت ورزشکار دومدال طلا و نقره را کسب کردند.

وی اظهار کرد: بودجه کمیته ملی المپیک با وجود بازی‌های آسیایی هانگژو در سالجاری و المپیک سال آینده در مقایسه با فوتبال که موفق به صعود به المپیک نشد و در بازی‌های آسیایی نیز حذف شد، ناچیز است.

ارزنده ادامه داد: وقتی برای ورزشکار اعتبار مناسب نیست نباید انتظار مدال از ورزشکاران نخبه کشور در برابر رقبایی که بیشترین سرمایه‌گذاری و هزینه‌ها را دارند، داشته باشند.

وی گفت: اگر از ورزشکاران قهرمان پیش از رقابت‌های المپیک، جهانی و آسیایی حمایت نشود بعد از پایان رقابت‌ها نیز ورزشکاران دلسرد می‌شوند و نمی‌توانند برای نسل بعدی الگوی کسب مدال باشد.

رکوردار سابق پرش طول ایران و نایب قهرمان آسیا با بیان اینکه برای بررسی شاخص‌های قهرمانی باید هر دوره مسابقات آسیایی را با دوره قبل خود مقایسه کرد گفت: برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی باید حداقل از دوسال قبل‌تر برنامه‌ریزی کرد و آماده شد؛ مانند ورزشکار دونده چینی که برای مسابقات آسیایی امسال نیامد تا بتواند برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس خود را آماده کند و این نشان از برنامه‌ریزی و آینده‌نگری برای کسب مدال است.

ارزنده اظهار کرد: باید برای ورزشکاران در هر دوره از رقابت‌ها شرایطی ایجاد شود که هم ورزشکار و هم مربیان بتوانند برای کسب استعداد‌های هر رشته، برنامه بلند مدت داشته باشند و ورزشکار پس از یک شکست در رقابت‌ها از ورزش قهرمانی کنار نرود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار