مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان وضعیت نامطلوب گردشگری وتوجه ناکافی به اصلاح آن در این منطقه بر ظرفیت های بالای اروند تاکید کرد.

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : وجود ۲ بندر آبادان و خرمشهر در کنار ظرفیت‌های آبی رودخانه‌های اروند، کارون و بهمنشیر ظرفیتی استثنائی برای گردشگری است و وضعیت کنونی این رودخانه ها نشان می دهد در سال های سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.

او نزدیکی این منطقه به شهر بصره عراق و امکانات درمانی در منطقه، دفاع مقدس، صنعت، بوم گردی و بازار را از جمله ظرفیت‌های مهم گردشگری در منطقه آزاد اروند دانست.

با به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توسعه گردشگری سلامت محور و جذب گردشگر سلامت در مراکز درمانی منطقه و یا اعزام به سایر استان‌ها، توسعه پروازها و برنامه شناورهای مسافری داخلی و خارجی، بررسی وضعیت ایستگاه راه‌آهن و سالن جدید فرودگاه، ایجاد فضای تفریحی و پارک آبی در جزیره مینو، بهسازی تابلوهای شهری در سطح منطقه و استفاده از تابلوهای سه زبانه "فارسی، انگلیسی، عربی" در دستور کار است.

این مسئول بر لزوم همدلی ، اتحاد و برنامه ریزی برای ارتقای گردشگری منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت : به این منظور باید کمیته‌های تخصصی برای توسعه گردشگری در منطقه تشکیل تا نیازمندی‌ها در این زمینه برآورد و سنجیده شود و کارهای زیربنایی در این راه انجام و از کارهای پراکنده جلوگیری شود.

آقای زارعی تاکید کرد تشکیل اتاق فکر مشترک، آسیب شناسی و شناسایی ظرفیت‌های موجود با حضور فعالان فرهنگی و گردشگری، نخبگان، دانشگاهیان و ارائه نظرات کارشناسانه و ایده‌های خلاقانه برای اجرای چند مگا پروژه در حوزه گردشگری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.