مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار سطح زرد هواشناسی را برای آسمان این استان اعلام کرد.

بهروز مرادپور با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی و حاکمیت شرایط ناپایدار برای آسمان لرستان، اظهار داشت: زمان شروع این سامانه از امروز خواهد بود.

وی عنوان کرد: در قالب این سامانه ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی رگباری، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید (گاهی وقوع تندبادهای لحظه‌ای)، خیزش گردوغبار برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه این شرایط اغلب نقاط استان را در برخواهد گرفت، گفت: زمان پایان فعالیت این سامانه نیز روز جمعه است.

مرادپور، تصریح کرد: در این راستا لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سقوط اشیا، احتمال آسیب به تأسیسات کم استحکام شهری و روستایی، شکسته‌شدن درختان، کاهش میدان دید افقی و… برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بر لزوم پاک‌سازی کانال‌ها و معابر آب، احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از پارک وسیله نقلیه در کنار بنرها و داربست‌ها و درختان خشکیده، تحکیم انواع سازه‌های سبک، در صورت بروز گردوغبار استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تأکید کرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.