تل آویو از واشنگتن درخواست برخی تسلیحات و مهمات خاص کرده است.

آمریکا از همان ابتدای درگیری‌های میان نیرو‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر حمایت قاطع خود را از تل آویو اعلام کرده و حتی از اعزام بزرگترین ناو هواپیمابر خود به آب‌های ساحلی فلسطین اشغالی به منظور حمایت از این رژیم کرد. اکنون رسانه‌ها ابعاد جدیدی از حمایت‌های واشنگتن از تل آویو را آشکار ساخته اند. 

بر این اساس، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد: اسراییل از آمریکا درخواست تسلیحات خاصی را برای عملیات علیه نیرو‌های فلسطینی کرده است. 

این نشریه تاکید دارد: در یک جلسه توجیهی برای رهبران کنگره و روسای کمیته‌های امنیتی، اعلام شد اسراییل به فوریت به مهمات و تسلیحات هدایت شونده بسیار دقیق و موشک‌های رهگیر بیشتر برای سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین خود نیازمند است. 

این درخواست با وعده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی طی چند روز آینده تطابق دارد. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد وزارت جنگ اسراییل لیست اولیه تسلیحات مورد نیاز خود از آمریکا را تهیه کرده است. 

نشریه اکسوس آمریکا امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در تماس تلفنی با بایدن، تاکید کرده است عملیات نظامی در نوار غزه ضروری است. ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این زمینه مذاکره کنیم و هر گونه رفتار دیگر با حماس می‌تواند نشانه ضعف ما باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل
آخرین اخبار