مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک روز دوشنبه با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان مرکزی افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این آیین گفت: تخصصی شدن در امر رسیدگی و تمرکز زدایی از تجمع تمامی محاکم حقوقی و کیفری در یک مجتمع، از تصمیمات خوب و مطلوبی بود که پس از برگزاری جلسات کارشناسی و اخذ نظرات مختلف گرفته شد و با افتتاح مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک شاهد استقرار مجتمعی هستیم که در آن به صورت تخصصی به موضوعات کیفری پرداخته می‌شود و تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی  افزود: تجمیع محاکم در یک ساختمان موجب بروز مشکلاتی همچون تراکم جمعیتی، ایجاد بار ترافیکی در اطراف مجتمع و در نهایت باعث عدم امکان رعایت تکریم ارباب رجوع و نارضایتی می‌شد که با فعال کردن مجتمع فوق الذکر در حقیقت امکان دسترسی بهتر و آسان تر شهروندان به شعبات کیفری در مرکز شهر فراهم شد.

وی اظهار کرد: بنا به تاکیدات رئیس قوه قضائیه در کنار رسیدگی‌های بدون اطاله و سریع، همواره رعایت حقوق متهمان مورد تاکید و توجه است و در مجتمع تخصصی کیفری، حتی حقوق متهمان کاملا رعایت خواهد شد، چرا که این مهم می‌تواند به تقویت رضایت‌مندی از عملکرد دستگاه قضایی کمک کند و موجب افزایش سرمایه اجتماعی شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: تخصصی شدن محاکم حقوقی و خانواده نیز فرصت بسیار ارزشمندی است تا مراجعان به مجموعه محاکم حقوقی، فارغ از رسیدگی‌های جزایی و دیدن مجرمان و دادرسی‌های خاص آنها باشند.

این مجتمع خیابان قائم مقام فراهانی جنب اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی واقع شده و شعب ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۶، ۱۰۷، ۱۰۸، ۱۰۹، ۱۱۰ کیفری ۲ اراک مستقر گردیده و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار