رئیس کل دادگستری گلستان از معرفی نمایندگان حقوقی به هیئت های اجرایی انتخابات خبر داد.

حیدر آسیابی در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این نمایندگان در راستای اجرای ماده ۳۸ قانون انتخابات تعیین شدند که اکثرا از دادستان‌ها هستند.

آسیابی از ادامه رصد و پایش فعالیت‌های متقاضیان نمایندگی در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در استان نداشته ایم و تاکنون بیشتر گزارش‌ها مبنی بر تبلیغات برخی متقاضیان به صورت محفلی و خانوادگی است.

آسیابی با بیان این که رویکرد ما بر اقدامات پیشگیرانه از بروز تخلفات است افزود: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی نیز در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است و پرونده‌های تخلفات و جرایم انتخاباتی فوری و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

آسیابی در ابتدای این جلسه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات غرو رآفرین در تاریخ مقاومت ماندگار خواهد بود.

او افزود: هنوز هم صهیونیست‌ها از شوک این عملیات بیرون نیامده اند و این عملیات حاصل زحمات سردار شهید سلیمانی است.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه از تشکیل هیئت‌های اجرایی خبر داد و گفت: فرایند تشکیل هیئت‌های اجرایی از ۱۳ مهر آغاز شده است و تاکنون ۸۱۰ معتمد برای عضویت در هیئت‌های اجرایی به شورای نگهبان معرفی شدند که ۹۸ درصد آن‌ها تایید شدند و برای ۲ درصد باقیمانده نیز افراد جایگزین معرفی شدند تا پیش از آغاز ثبت نام متقاضیان نمایندگی مجلس، ساختار هیئت‌های اجرایی در همه حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی استان، تشکیل شود.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه بار دیگر بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها تاکید کرد و گفت: برای کسانی که این قانون را نقض کنند، اعلام جرم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.