معاون مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه اول ورود گردشگر در کشور را دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به دلیل وجود امام رضا (ع) رتبه نخست را در کشور از لحاظ ورود گردشگر دارد.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، با توجه به حضور گردشگران حوزه خلیج فارس مخصوصا شیعیان عراقی، ما شاهد حضور بیش از ۲ میلیون نفر گردشگر در استان خراسان رضوی بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: در کنار گردشگری زیارت در مشهد، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی، گردشگری تاریخی و فرهنگی همچنین گردشگری مبتنی بر اقامتگاه بومگردی و روستایی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ۱۶۲ اقامتگاه بودمگردی در استان سبب رونق گردشگری شده است، تشریح کرد: ما به لحاظ تعداد شهرستان دومین استان بعد از استان فارس در کشور هستیم که ۳۴ شهرستان با ظرفیت‌های خاص و متفاوت داریم.

بیدخوری با ذکر این نکته که نیشابور از نظر تاریخی، فرهنگی، وضعیت طبیعی و کشاورزی مورد توجه گردشگران است، عنوان کرد: بیشترین تور‌های مشهد را به مقصد نیشابور داریم. از این رو باید ظرفیت‌های اقامتگاهی را گسترش داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: نیشابور وضعیت خوبی دارد، اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم بنابراین باید همه دستگا‌های اجرایی برای ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای اقامتگاهی همکاری کنند.

وی ابراز کرد: نیشابور به لحاظ تعداد گردشگر و تور‌هایی که انجام می‌شود دومین شهر بعد از مشهد است البته برخی از شهرستان‌های استان مثل کلات، درگز، خواف، سبزوار و تربت حیدریه هر کدام ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌ای دارند که باید شکوفا شود.

برچسب ها: گردشگری ، بومگردی ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.