مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز برگزار شد.

محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران با برند هایتک اکسپوی ۱۴۰۲ و شانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز آغاز به کار کردند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در مراسم افتتاحیه این دو نمایشگاه گفت: هر دو نمایشگاه از روز یکشنبه، ۱۶ مهرماه به‌مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس دائر هستند.

او با بیان اینکه در نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور از نقاط مختلف کشورمان حضور دارند، گفت: نمایشگاه مذکور در سالن‌های سرو، نرگس و بهار برپا شده‌اند.

نهاوندی، ساعت بازدید هر دو نمایشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۷ اعلام کرد و افزود: شانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز در فضای ۲ هزار و۵۰۰ متری سالن حافظ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برپا شده است که در آن ۶۳ شرکت حضور دارند.

به گفته مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در این نمایشگاه‌ها هئیت‌های تجاری از کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان و نمایندگان شرکت‌های اسیایی و اروپایی در کنار تولیدکنندگان داخلی حضور دارند.

نهاوندی گفت: کمتر نمایشگاهی در کشور است که با حضور این چنین هیئت‌های تجاری و نمایندگان شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های داخلی برگزار می‌شود تا جایی که تولید کنندگانی از عراق هم در نمایشگاه محصولات دانش بنیان غرفه‌ای ایجاد کردند تا بتوانند تعاملات دانش و تجارت خود را با شرکت‌های ایرانی بدون واسطه انجام دهند

او اضافه کرد: حضور مسولان وزارت نفت عراق و دانشگاه‌های این کشور از دیگر ظرفیت‌های بین المللی این نمایشگاه‌ها است

او ادامه داد: خوشبختانه در طول برگزاری نمایشگاه‌ها مراودات و گفتگو‌های اقتصادی بسیار خوبی بین هیئت‌های تجاری و شرکت‌های تولید کننده و شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این دو نمایشگاه انجام شده است که می‌تواند نقطه عطفی در توسعه تجارت و صادرات استان فارس وکشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.