هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد استان می شود بارش باران را موجب خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد استان شده و تا روز چهارشنبه بارش باران را موجب خواهد شد ادامه داد: وزش باد نیز از امروز دوشنبه استان را فرا می‌گیرد و سرعت آن نیز تا ۸۰ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شود.

یاسر اشتاد افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی و با توجه به عبور امواجی ناپایدار از تراز میانی جو و افزایش گرادیان فشاری در منطقه بارش‌های متناوب باران همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و بارش تگرگ نیز در این مدت زمان وجود دارد، ولی کاهش ۴ تا ۵ درجه‌ای دما در آخر هفته در مناطق مختلف استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است شهروندان از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا پایان هفته و پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

اشتاد افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در استان توصیه می‌شود تا بنر‌ها و سازه‌های تبلیغاتی نیز تا حد امکان محکم سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان ثبت نشده است، اظهار کرد: در این مدت، پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تخت سلیمان در تکاب با مثبت چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بودند.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته دمای هوا در ارومیه در گرمترین و خنک‌ترین ساعات به تریب به ۲۳ و ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.