سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی اصفهان به بخش خصوصی واگذار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت:  در  اولین مزایده استانی صندوق احیا در استان بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی اصفهان به بخش خصوصی واگذار شد.

 حمیدرضا محققیان افزود:با توجه  به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اولین مزایده استانی صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی باهدف احیا این آثار و مجموعه‌ها و همچنین به‌منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران محلی،  با حضور مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری آثار تاریخی کشور و اعضای حقوقی این صندوق برگزار شد.

او گفت: با توجه به هماهنگی به‌عمل‌آمده، پرونده‌های ۱۸ مجموعه تاریخی ازجمله احیاء خانه تاریخ شیخ‌الاسلام اصفهان به‌عنوان موزه نساجی، مجموعه اقامتی و پذیرایی خانه تاریخی دهدشتی (میراث)، مجموعه پذیرایی باغ فین کاشان، مجموعه کافه گالری سردر قیصریه و مجموعه پیش‌آهنگی بنای عالی‌قاپو به‌منظور تولید و عرضه صنایع‌دستی و پذیرایی از گردشگران به بخش خصوصی واگذار شد.

محققیان افزود: مجموعه گالری نقش خانه هنر‌های سنتی، کافه گالری میراث، مجموعه پذیرایی کاخ چهلستون و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی در مجموعه‌های تاریخی اصفهان و همچنین خانه تاریخی ارسطویی به‌منظور ایجاد مجموعه پذیرایی گردشگری و عرضه تولید صنایع‌دستی از دیگر مجموعه‌هایی است که امروز با برگزاری مزایده استانی در اختیار بخش خصوصی قرار داده شد.

محققیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مزایده‌های استانی صندوق احیا که برای اولین بار از استان اصفهان آغازشده، تلاش به‌منظور احیا این مجموعه‌ها و حضور فعالان و سرمایه‌گذاران بومی هر استان در این مجموعه‌ها است تا از این طریق بتوان به توسعه پایدار جوامع محلی یاری‌رسانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.