«علی کلوندی» در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان معرفی شد.

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار داشت: افق نظر معمار کبیر انقلاب اسلامی مراتب بسیار بالایی از معنویت و خلوص را دارد.

مهدی رمضانی ادامه داد: همه تعابیر امام راحل از عنایت معنوی و کرامت نشات می‌گرفت که فرمودند، مبادا که شهدا و آثار ایثارگری آنان را در پیچ و خم‌های زندگی فراموش کنیم و نتوانیم از گنجینه جنگ استفاده درست داشته باشیم.

به گفته وی، دفاع مقدس به تعبیر بزرگان انقلاب اسلامی مکتب و دانشگاهی است که اگر به درستی اهداف آن تبیین شود سازنده و راهگشا خواهد بود.

رمضانی با تاکید براینکه آشناکردن بیشتر نسل نو با معارف هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک اولویت مهم باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: ایجاد خلاقیت و ابداعات جدید برای تبیین و تشریح ارزش‌های دفاع مقدس ملاک عمل قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: باید از روش‌های جدیدی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد و از سخنرانی‌های تکراری فاصلە گرفت.

وی عنوان کرد: برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس باید سراغ قشر‌ها و صنوفی رفت کە کم‌تر با موضوع دفاع مقدس آشنایی دارند.

احداث ۲۷ یادمان شهدا در کردستان

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه ۲۷ یادمان شهدای گمنام با ۵۷ شهید در این استان در حال احداث است، گفت: ۱۵ یادمان تاکنون تکمیل شده و ۱۲یادمان در دست احداث است.

به گفته سردار ذبیح‌الله مالکی، یادمان‌های در حال ساخت در سطح استان از پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند.

وی به مصوب ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان اشاره کرد و گفت: زمین مورد نیاز اجرای این پروژه تامین و معارضین هم برطرف شده و به زودی کار اجرایی احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان شروع می‌شود.

مالکی گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس در سنندج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان سال جاری ۱۵ میلیارد تومان دیگر اختصاص می‌یابد.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند بهره‌گیری از روح مقاومت و فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: نیازمند تولید کتاب و آثار مکتوب در حوزه دفاع مقدس هستیم تا دشمن واقعیت را به نفع خود وارونه جلوه ندهد.

علی کلوندی اذعان کرد: مردمی‌سازی ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از جمله برنامه‌های مهمی است که با مشارکت همه آحاد مردم از جمله دانشگاهیان، نخبگان و پیشکسوتان تحقق می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.