نماينده ولی فقيه در هرمزگان گفت: با افزایش موقوفات متناسب با نیاز روز می توان بسیاری از مشکلات استان و مردم را در حوزه های مختلف برطرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماينده ولی فقيه در هرمزگان در همایش یاوران وقف  گفت : با افزایش موقوفات متناسب با نیاز روز جامعه می توان بسیاری از مشکلات استان و مردم را در حوزه های مختلف برطرف کرد، به همین دلیل از واقفان می خواهیم با توجه به نیازهای جامعه و استان اقدام به وقف کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: فرصت انجام وقف به درازای عمر انسان است که همه توفیق وقف را ندارند.

او گفت :مردم علاوه بر زکات و قرض الحسنه برای ماندگاری ابدی اثر عمل خیرشان، می توانند اقدام به وقف کنند که افضل خیرات است و این خیرات تا ابدیت جوشان و ماندگار است و تا قیامت پرونده آن عمل برای واقفان باز است. 

نماينده ولی فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: واقفان محاسبه گر خوبی بودند که به سمت وقف رفتند تا سرمایه شان هیچگاه از بین نرود و واقفان جایگاه والایی دارند . 

حجت  الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت:  برای اعتمادسازی جامعه به سمت افزایش وقف بایستی اقداماتی انجام شود. 

او گفت: اوقاف بایستی امانتدار خوبی برای وقف باشد و زایش در حوزه وقف باید صورت بگیرد تا باعث افزایش اعتمادسازی در جامعه شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به موقوفات مرحوم ناصری در بندرعباس گفت: ایشان صد و ده سال قبل مزرعه اش را وقف می کند و بعد از یک قرن این موقوفات توسط اداره کل اوقاف هرمزگان سرمایه گذاری شد و زایش موقوفه را شاهدیم و بیشترین موقوفات امروز در استان مربوط به موقافات مرحوم ناصری است. 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت : در اجرای نیات واقفین بایستی موقوفات در مسیر خودش استفاده شده  و طبق نیت واقف انجام شود و اجاره جابجایی برخلاف نیت واقف را نداریم که بایستی در این حوزه نیز اعتماد سازی صورت بگیرد.

او گفت:  تبیین فرهنگ وقف بسیار مهم است که این موضوع هم در اعتمادسازی مردم به سمت وقف اهمیت دارد. 

نماينده ولی فقيه در هرمزگان گفت: با وقف انسان تا قرن ها و تا قیامت زنده است و اثراتش ماندگار است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: ۷ هزار و ۷۵۵ موقوفه  در استان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۵ هزار موقوفه از موقوفات انتفاعی ازقبیل مسجد، حسینیه است که درآمدزا نیستند و باید برای آنها هزینه کرد، اما مابقی موقوفات، منفعتی است، ولی درحال سرمایه‌گذاری بر روی آنها هستیم به گونه ای که اجازه ندهیم هیچ زمینی در سطح استان بلااستفاده باقی بماند.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی گفت: طی یک سال گذشته تاکنون، بیش از ۷۰ موقوفه جدید ثبت شده‌ است.

او گفت: یکی از سیاست‌های جدید اوقاف هرمزگان این است که اجازه ندهیم زمین‌های موقوفه بلا استفاده بمانند، چون کسی که نیت کرده است به دنبال این بوده که از این زمین منفعتی به افراد مورد نیت برسد‌، در همین راستا هر زمینی را به اقتضای وضعیت آن و با توجه به نوع کاربری زمین مورد استفاده نیت شدگان قرار می دهیم.

 در این مراسم از تعدادی از واقفان خیراندیش تجلیل شد.

همایش یاوران وقف در شهرستان بندرعباستجلیل از واقفان  بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار