سعید مقیسه:

«رصتا» برای کمک به زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر شکل گرفته است

رئیس ساترا تأکید کرد: مجمع «رصتا» در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر شکل گرفته است.

سعید مقیسه، رئیس ساترا در سیزدهمین جلسه مجمع «رصتا» با اشاره به منحصر به‌ فرد بودن این مجمع تأکید کرد: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، سیزدهمین جلسه مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور سعید مقیسه رئیس، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا و اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد؛ در این جلسه نمایندگان سکو‌های «تابان تی‌وی»، «هاشور»، «اپیزود»، «آپرا»، «روستا تی‌وی»، «نمایش نت»، «هلدینگ پیشتاز»، «گپ فیلم» «شهر تی‌وی» و «آنتن» نیز حضور داشتند.

مقیسه با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در خصوص صدور مجوز‌های تولید خاطرنشان کرد: هنوز ۷۰ درصد طرح‌های دارای مجوز از ساترا به مرحله تولید نرسیده‌اند؛ ساترا در ۴۰ هفته کاری سال ۱۴۰۱، ۴۶ جلسه شورای تولید و ۴۷ جلسه شورای انتشار و در مجموع ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز تشکیل داده است که نسبت به سال قبل خود رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مجمع «رصتا» در شورا‌ها و کارگروه‌های مختلف ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار باعث شفافیت هر چه بیشتر مصوبات شورا‌های ساترا شده و به خود تنظیم‌گری زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر کمک کرده است.

مجمع «رصتا» هم‌زمان با برگزاری اولین نمایشگاه «رصتا»، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجمع با هدف مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرایند‌های تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است.

برچسب ها: ساترا ، رصتا ، سعید مقیسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار