رویکرد دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها و مناطق عشایری است که در این جهت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در خراسان جنوبی تاکنون نیمی از تسهیلات اشتغال زایی به این قشر داده شده است.

شریعتی فر مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: مسئولین می‌بایست روستا را به طور ویژه در بحث اقتصاد و اشتغال ببینند، زیرا اقتصاد روستا جزء لاینفک اقتصاد هر استان و کشور است و رسیدگی جدی به این امور از دغدغه‌های دولت فعلی است.

او افزود: در سنوات قبل صرفاً توسعه اقتصاد روستا را منوط به اعطای تسهیلات کم بهره کرده و با این امید که تسهیلات می‌تواند باعث رونق شود به این روند ادامه داده بودند در صورتی که می‌بایست به بعد آن فکر کرد که آیا این تسهیلات در جای درست خود هزینه می‌شود یا خیر.

شریعتی فر بیان کرد: مثلاً مواردی پیش می‌آمد که متقاضی طرح کسب و کار و یا موارد قانونی آن را نمی‌دانسته و این موضوع باعث شده تا به مشکل خورده و بدهکار بانکی شود؛ نکته دیگری که باید به آن توجه می‌شد این است که افراد پیروی کورکورانه از یکدیگر در انتخاب شغل و کسب و کار‌ها داشتند در حالی که می‌بایست شرایط شغلی و منطقه‌ای را در نظر می‌گرفتند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در دولت فعلی برنامه در جهت توسعه کشور و توجه ویژه به اشتغال روستاییان و عشایر است که در همین جهت از ابتدای دولت تاکنون در استان از محل جز ۱ بند ب تبصره ۱۶، هزار و ۵۸۷ طرح با اعتبار ۱۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی و هزار و ۵۸۷ شغل ایجاد شده است که ۵۲ درصد این تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان و عشایر تعلق گرفته است.

او عنوان کرد: از ابتدای طرح اعطای تسهیلات اشتغال زایی که از سال ۹۸ کلید خورده است تاکنون ۳ هزار و ۱۶۱ طرح به مبلغ ۴۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با ایجاد ۷ هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی اجرا شده است و همچنین پارسال نیز از محل جزء ۱ تبصره ۱۶، ۷ هزار و ۸۲۲ طرح با اعطای ۶۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق کمیته امداد اجرا شده است.

شریعتی فر گفت: از محل جزء ۲ نیز پارسال ۷۹۴ طرح با اعتبار ۶۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده که ۷۰ درصد آن در حوزه روستاییان و عشایر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: امسال نیز در جزء ۲ تبصره ۱۸، هزار و ۳۶ میلیارد تومان اعتبار داریم که بخش عمده آن به تسهیلات اشتغال زایی روستاییان و عشایر تعلق خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.