رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از فعالیت ۲۵ مرکز مشاوره دانش‌آموزی در استان خبر داد.

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ۲۴ هسته و مرکز مشاوره در سطح نواحی، شهرستان‌ها و مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان و یک مرکز تخصصی مشاوره و خدمات روان شناختی در شهر کرمانشاه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان است.

منصوری تاکید کرد: دانش‌آموزانی که پس از مراجعه به مشاور مدرسه مشکلشان حل نشود، برای دریافت خدمات بیشتر به هسته‌های مشاوره ارجاع و در صورتی که باز هم نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌ای تخصصی‌تر داشته باشند، به مرکز مشاوره استان معرفی می‌شوند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام مجموعه آموزش و پرورش استان برای ورود جدی‌تر در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، تاکید کرد: اگر دانش‌آموزان در زمینه تحصیلی و شغلی مشاوره‌های درستی دریافت نکنند، به بهداشت فردی آن‌ها ضربات جبران ناپذیری وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: نباید ریشه مشکل را فقط در خود دانش‌آموز جستجو کرد، چون در بعضی مواقع برای حل مشکل باید سراغ محیط، اولیاء و مربیان برویم و این وظیفه مشاور است که به ریشه‌‎یابی این عوامل بپردازد.

منصوری با اشاره به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به دانش‌آموزان در مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش، گفت: در مواردی که خانواده‌ها خودشان و بدون ارجاع از مدرسه جهت دریافت مشاوره به این مراکز مراجعه کنند، تعرفه پایینی در حد ۲۰ هزار تومان از دانش‌آموزان اخذ خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.