در سال‌های اخیر تولید کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت از رشد خوبی برخوردار بوده است که استان همدان نیز به همت ناشران پر تلاش این دیار سرآمد است.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس، گفت: به برکت کنگره ۸ هزار شهید شاهد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس در استان فرهنگ، تمدن، جهاد، ایثار و شهادت هستیم.

سردار عبدالرضا آزادی گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ ناشر و ۷ هزار عنوان کتاب اتفاق بسیار خوبی است که تازه‌های نشر را به ارمغان آوردند نمونه‌ای از آن غرفه ویژه‌ای از آثار مقام معظم رهبری است که این آثار به ۱۵ زبان دنیا ترجمه شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌است.

او با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس یک گنج است، گفت: دفاع مقدس از عرصه‌هایی است که می‌توانیم ادعا کنیم این گنج را می‌شود استخراج کرد و در معرض دید نسل امروزی قرار داد، خوشبختانه در این سال‌ها تولید کتاب‌های دفاع مقدس و مقاومت از رشد خوبی برخوردار بوده است که استان همدان نیز به همت ناشران پر تلاش این دیار سرآمد است.

آزادی تصریح کرد: افرادی همچون سردار حسام و سرکارخانم ضرابی‌زاده در این سال‌ها بسیار آثار زیادی برای شهدا و دفاع مقدس داشتند که این استان در سطح ملی توانسته خود را معرفی کند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از مردم و مسئولین استان خواستارم از نمایشگاه و این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کنند تا این نمایشگاه پررنگ باشد و اسباب دلگرمی کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند را فراهم کنید تا شاهد به بار نشستن تلاش‌های خود باشند.

در پایان این مراسم از کتاب «آن شش ماه» به نویسندگی محسن صیفی‌کار رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.