سرهنگ علی جمالوندی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال تعداد ۱۷۴ هزار و ۳۲۶ تماس مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی در راستای ارائه خدمات مطلوب و مضاعف پلیس به هم استانیهای گرامی، اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان میدهد.
وی افزود: از این تعداد تماس ۶۱ هزار و ۱۵۶ مورد تماس عملیاتی است که نیازمند حضور پلیس در صحنه بوده که در مجموع ۳۵ درصد از کل تماسهای مردمی با ۱۱۰ مرکز ایلام را شامل میشود.
معاون عملیات انتظامی استان ایلام بیان کرد: از مجموع تماسهای برقرار شده با این مرکز ۶۵ درصد از تماسها ارشاد و راهنمایی بوده که توسط کارشناسان این مرکز راهنماییهای لازم به شهروندان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه برای پلیس است، مطرح کرد: این حجم از تماسهای مردم استان با پلیس، نشان دهنده اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی است که همین اعتماد مردم موجب افزایش انگیزه خدمت مضاعف و جهادی به شهروندان خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش روزمره تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، اظهار کرد: با توجه به تنوع و فراوانی مأموریتهای فراجا و جمعیت و پیچیدگی جرایم، ماموریتهای پلیس به منظور هدفمند کردن توان عملیاتی به ۲ بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم بندی شده است.
معاون عملیات انتظامی استان ایلام اظهار کرد: تفکیک ماموریتهای ۱۱۰ به ۲ بخش فوریتی و غیرفوریتی، باعث حضور سریع، مؤثر و به موقع ماموران انتظامی در صحنه، ایجاد بازدارندگی در مجرمان، هدایت توان عملیاتی فراجا به سمت نیازهای واقعی مردم به فوریتهای پلیسی، بهره برداری از اطلاعات بالقوه مردمی در جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز ردههای مأموریتی انتظامی و بکارگیری پلیسهای تخصصی با توجه به نوع تماسهای مردمی با سامانه ۱۱۰ میشود.
وی با بیان این که مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و رسیدگی به نیازهای حوزه نظم و امنیت عموم مردم است، بیان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۸۴ در ایلام برای افراد سخت گویش و ناشنوا، همشهریان عزیز میتوانند به صورت پیامکی با ۱۱۰ تماس و ارتباط بگیرند.