پیشنهاد حداقل مالیات برای دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران گفت: دولت و مجلس در قالب برنامه هفتم حمایت خوبی از حوزه مهندسی ژنتیک داشته‌اند.  

جواد محمدی در پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی گفت: هرچقدر تعامل با مراکز تصمیم ساز را بیشتر از قبل افزایش دهیم آثار علمی بیشتری خواهد داشت و هرچقدر همکاری با این مراکز بیشتر شود در ریل گذاری تولید علم کارهای بیشتری انجام خواهد گرفت. 

به گفته وی پیشنهاد به حدافل رسیدن مالیات شرکت‌های دانش بنیان و استارت اپ در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک سبب افزایش رشد سرعت تولید علم شرکت‌های دانش بنیان می شود. 

او ادامه داد: در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دولت و مجلس در قالب برنامه هفتم حمایت خوبی از حوزه مهندسی ژنتیک داشته‌اند. 

به گفته وی در زمینه مهندسی ژنتیک همگام با کشورهای پیشرفته دنیا گام برداشته و در مرز دانش حرکت می کنیم. 

محمدی ادامه داد: در فناوری‌های پیشرفته دنیا حرف برای گفتن داریم و زمانی که زمینه های لازم برای جوانان فراهم شود، دانشمندان جوان ایران اقدامات درخشانی را انجام می‌دهند. 

صادق شجاعی عضو هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی اقدامات درخشانی انجام دادند و اکنون کیت‌های رپید تست در کشور توسط دانشمندان جوان ایرانی تولید می‌شود. 

به گفته وی تولید کیت‌های تشخیصی سبب صرفه جویی ارزی دومیلیون دلاری شده است و دانشمندان ایران توانستند که کیت‌های تشخیص کرونا را تولید کنند.

زینلی رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: کیفیت مقالات ایران در زمینه صنعت دارویی خوب ارزیابی شده است. حوزه بیوتکنولوژی ایران صادرات خوبی داشته است و شرکت‌های دانش بنیان جهش زیادی در زمینه‌های بالا داشته‌اند.

برچسب ها: بیوتکنولوژی ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار