رویداد فناورانه پتروفن زون۲ با هدف حل مسائل صنعتی در ۶ شرکت پتروشیم با مشارکت بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

 رویداد فناورانه پتروفن زون۲ که با هدف شناسایی و حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، ظهر امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های شتابدهنده و دانش بنیان آغاز به کار کرد.

در رویداد پتروفن زون۲ بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور برای حضور و حل موضوعات فناورانه ۶ شرکت پتروشیمی امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی حاضرشده اند.

شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد با حضور و جلسات تخصصی در محل مجتمع‌های پتروشیمی و گفتگو با مدیران و کارشناسان مربوطه، ۸۲ نیاز فناورانه را از نزدیک بررسی می‌کنند و به ارائه راه حل‌های آن‌ها می‌پردازند تا با عقد تفاهنامه همکاری ومتعاقباً انعقاد و قرارداد ها، مسیر مشخصی برای حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی ارائه دهند.

برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آیین افتتاحیه رویداد فناورانه پتروفن زون۲ گفت: برگزاری رویداد پتروفن زون۱ در سال گذشته ثمرات خوبی برای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه به همراه داشت و از مجموع ۲۴ تفاهمنامه منجر به انعقاد ۶ قرار داد میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های پتروشیمی گردید و ۳ تفاهمنامه نیز در آستانه انعقاد قرارداد هستند.

او  با بیان اینکه به دنبال حل مسائل و افزایش اثر بخشی در رویداد پتروفن زون۲ هستیم، ادامه داد: برگزاری این رویداد‌ها باید با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب باشد و صرف برگزاری رویداد‌های مختلف، چندان اثربخش نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمیع با اشاره به عمر بالای ۲۰ سال شرکت‌های پتروشیمی و ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از وجود فرصت‌های بسیار در حوزه‌های حل مسائل شرکت‌های پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش مهندسی معکوس و خودکفایی، HSE، افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش کیفیت، جلوگیری از واردات، محیط زیست و توسعه برای دانش بنیان‌ها خبر داد.

آقای برزگر گفت: یکی از اهداف این سازمان ترسیم و تدوین نقشه راه دانش بنیان و تبدیل شدن به ناحیه نوآوری است، به شکلی که اکو سیستم و زیست بوم نوآوری در منطقه گسترش یابد.

به گفته او، قرارداد اولین کارخانه نوآوری نیز در منطقه ویژه منعقد شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آینده روشن انقلاب اسلامی در صنعت پتروشیمی با حضور دانش بنیان‌ها محقق خواهد شد وهمت، تلاش و توانمندی دانش بنیان‌ها در کنار پشتیبانی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه و سازمان منطقه ویژه به امید بخشی و ایجاد اقتدار صنعتی برای ایران اسلامی منتهی خواهد شد.

آقای برزگر ضمن تشکر از مدیران و سرپرستان شرکت‌های پتروشیمی مسقر در منطقه اقتصادی پتروشیمی، برگزاری این رویداد فاخر در صنعت پتروشیمی را عامل ایجاد اقتدار صنعتی، امید آفرینی، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس شرکت‌های پتروشیمی و همچنین جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.