مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: مرکز نجوم کانون در حال ساخت است و تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: خوشبختانه موفق شدیم برای راه‌اندازی مرکز نجوم در کانون پرورش فکری قزوین ۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم، هم اکنون این مرکز در حال ساخت است و تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین ۱۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار و یک مرکز پستی فعال هستند که این آمار ما به نسبت دانش‌آموزان و مدارس بسیار کم است و با وجود ۱۶۰۰ مدرسه تنها یک درصد دانش‌آموزان را می‌توانیم پوشش دهیم و امکان ارائه خدمات برای همه وجود ندارد.

موسوی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین ۸ هزار و ۲۰۰ نفر عضو بالغ بر ۶۵ درصد دختر و ۳۵ درصد پسر و ۸۰ نفرپرسنل دارد که ۶۸ درصد از اعضا کودک و ۳۲ درصد نوجوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: محوریت کار کانون با کتابخانه‌های آن است، در کانون ۱۹۱ هزار جلد کتاب وجود دارد و در سال گذشته ۶۸ هزار جلد کتاب به امانت داده شده است؛ همچنین در سال جاری ۷ هزار جلد به کتابخانه کانون پرورش فکری اضافه کردیم.

شعار هفته ملی کودک «کودکی بهتر، زندگی بهتر»

این مسئول گفت: هفته ملی کودک در سال جاری با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» نامگذاری شده است، در این هفته ۴۰۰ برنامه از جمله دیدار استاندار با اعضای برگزیده، جشن پرواز بادباک‌ها، دیدار با امام جمعه، اجرای نمایش‌خانه سیار ۱۷ مهر در بوئین زهرا، دانسفهان و شال، ۱۸ مهر در تاکستان، اقبالیه و محمدیه و ۱۹ مهر در الوند، مهرگان و آبیک، دیدار با کودکان بیمارستان قدس، دیدار با خانواده شهدا، فستیوال بازی‌های خلاق، بازدید از اماکن تاریخی به همت میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار اعضای کانون، برنامه ویژه در شیرخوارگاه حلیمه و عضویت رایگان در کانون اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری ۲۵۵ کارگاه با برنامه‌های متنوع، اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، جشنواره راویان غدیر، مهرواره مربوط به بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های برگزار شده توسط این کانون است.

موسوی گفت: با بررسی‌های صوت گرفته ضعف جدی در حوزه موسیقی کودکان مشخص شد که با تلاش اعضای کانون موفق شدیم برای اولین بار در کشور در این زمینه فعالیت‌هایی انجام دهیم، در این راستا ۸ قطعه موسیقی با مفاهیم ارزشی و فرهنگی تولید کردیم و به صورت کنسرت نمایشی به اجرا گذاشتیم و استقبال خوبی را نیز شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری توانستیم خانه بازی در آوج افتتاح کنیم و در تلاش هستیم که ۱۶ مرکز کانون در سال آینده مجهز به خانه بازی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار