یک نشریه انگلیسی در گزارشی ادعا کرد حزب جمهوریخواه در آمریکا به دنبال آشوب است و خوبی این کشور را نمی‌خواهد.

نشریه فایننشنال تایمز در گزارشی درباره تحولات اخیر آمریکا و برکناری کوین مک کارتی٬ رپیس مجلس نمایندگان این کشور نوشت که هرکسی که سمت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده می‌گیرد، باید در برابر اتهامات خیانت از سوی جمهوری‌خواهان و سرزنش دموکرات‌های مخالف آماده شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مک کارتی توسط جمهوری خواهان سرنگون شد. خیانت او این بود که با دموکرات ها به توافق رسید تا دولت آمریکا را برای مدتی بیشتر باز نگه دارد. رای گیری برای جانشین مک کارتی روز چهارشنبه برگزار می شود. مانند ژاکوبن های فرانسه (مهمترین گروه‌های سیاسی در انقلاب فرانسه))، انقلاب محافظه کار آمریکا همچنان فرزندانش را می بلعد. استثنا دونالد ترامپ است.

ترامپ به جای جلب ترحم و لطف دادگاه، قاضی را متهم کرد که ابزار فاسد دولت آمریکا است. او حتی پس از اینکه قاضی درباره او حکم سکوت صادر کرد، به انتقاد از دادرسی در رسانه های اجتماعی ادامه داد. این در حالی است که ترامپ در چهار پرونده جنایی در سراسر کشور نیز درگیر است.

سوال این است که این جنبش پوپولیستی تا چه اندازه باید ادامه یابد. ناظران سال‌ها می‌گویند که «تب» جمهوری‌خواهان در شرف فروکش است، پیش‌بینی‌ای که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال 2012 درباره جمهوری‌خواهان موسوم به «تی‌پارتی» انجام داد. تنها سه سال بعد از این پیشبینی، ترامپ از پله برقی طلایی برج خود پایین آمد تا سفر خود را به سمت کاخ سفید آغاز کند.

این رسانه انگلیسی خواسته های محافظه کاران تندرو در حزب جمهوریخواه را در مقایسه با حمایت محافظه کاران سنتی از کاهش مالیات و هزینه های عمومی، تشدید تدابیر کنترل مرزی و مسائل دفاعی، عجیب توصیف کرد و خاطرنشان کرد گاتس و همکارانش می خواهند بودجه پلیس فدرال را کاهش دهند، درباره «خانواده مجرم بایدن» تحقیقات کنند و به حمایت آمریکایی از اوکراین پایان دهند. ویلیام گالستون کارشناس ارشد موسسه بروکینگز، در این زمینه گفت: هدف آن‌ها خود هرج‌ومرج است – سقوط سیستم. آنها اصلاح طلب نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار