سرپرست اداره ایمنی راه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۴۳۰ کیلومتر با هدف ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای جنوب در ۶ ماهه نخست امسال خط‌ کشی شده است.

عبدالمجید لشکرزهی گفت: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی از اجرای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع علائم افقی و نقوش در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: راهداران خستگی‌ناپذیر در این بازه زمانی بطور مستمر از راه‌های ارتباطی جنوب استان نگهداری کرده‌اند.

سرپرست اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

برچسب ها: خط کشی جاده ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار