به مناسبت ۱۵مهر روز ملی روستا و عشایر آئین افتتاح ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین برگزار شد.

به مناسبت روز بزرگداشت ۱۵مهر روز ملی روستا و عشایر، ۲۷ پروژه عمرانی شامل آبرسانی پایدار، بهسازی ایل راه‌ها، توزیع پنل خورشیدی و ... با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: عشایر نقش مهمی در تولید انواع محصولات کشاورزی دارند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این قشر مولد شود.

حجت الاسلام مصائبی افزود: روستائیان و عشایر استان تقش مهمی در تولید محصول استراتژیک کشور داشتند به طوری که امسال خرید تضمینی گندم در استان رکورد سال‌های قبل را زد که این جای تقدیر از زحمات این عزیزان را دارد.

اسلامی صدر فرماندار شهرستان قزوین نیز در این مراسم گفت: عشایر با کمترین بهره و استفاده از خدمات بیشترین تولیدات و بازدهی را دارند.

اسلامی صدر افزود: مناطق عشایر نشین با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به جاده مناسب، عدم برق و راه مناسب، عدم بهره مندی از خدمات درمانی و ... مواجه هستند و این وظیفه مسئولین است که خدمات و مواهب را برای این قشر تولید کننده زحمتکش فراهم کنند.

وی یادآور شد: کشور ما با همین شیوه تولید در گذشته نه چندان دور نه تنها وارد کننده محصولات کشاورز‌ی ودامی نبوده بلکه صادر کننده محصولات به کشور‌های اطراف نیز بوده و تمام محصولات موردنیاز خود را تولید و تامین می‌کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.