خراسان جنوبی امسال برای اولین‌بار میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: خراسان جنوبی امسال برای اولین‌بار میزبان این رویداد ملی است و جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور از ۲۸ آذر تا ۲ دی ماه به مدت چهار روز در استان اجرا خواهد شد.

علی فرخنده افزود: در هفته آینده دو مدیرکل از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نهایی شدن تئاتر فجر منطقه شرق کشور به این استان سفر می‌کنند.

به گفته وی همچنین امسال جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

فرخنده در ادامه با بیان اینکه حوزه ساختار هم بازطراحی شده است، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با موافقتی که انجام شد از درجه دو به سه ارتقا یافته است.

وی به حوزه زیرساختی اشاره کرد و افزود: در این خصوص هم پروژه‌ها در اکثر استان‌ها شروع شده و در سفر دوم رئیس جمهور ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در روز‌های اخیر ابلاغ آن آمده است و دیگر باید منتظر باشیم طی دو سال آینده ابلاغ شود.

فرخنده گفت: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبار به حوزه زیرساخت کتابخانه‌ها و بخشی دیگر هم به حوزه هنری، حوزه‌های علمیه و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی استان اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰ میلیارد تخصیص یافت و بخشی از آن را برای تکمیل خانه فرهنگ استان هزینه شد که در آبان‌ماه با ۲ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اختصاص اعتبار برای ساخت و تکمیل سالن علامه فرزان و مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها خبر داد که اگر محقق شود اتفاق خوبی در حوزه زیرساختی رقم خواهد خورد.

فرخنده به اجرای طرح فرهنگی اصیلا در حوزه مد و لباس و طرح هفته فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها در این زمینه فعال شده و طرح‌های استانی را تمرکززدایی و به سمت شهرستان‌ها بردیم و همین امسال جشنواره تئاتر و جشنواره شعر فجر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ میلیارد تومان در بخش به‌روزرسانی تجهیزات اداری هزینه شد.

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.