خطیب نمازجمعه قم گفت: مهم‌ترین خط عملیاتی دشمنان ایجاد اختلاف و تفرقه است که با هوشیاری مردم و دولت مردان دست متجاوزین قطع خواهد شد.

آیت الله سعیدی خطیب این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه قم ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: این هفته فرصت خوبی برای بازخوانی عملکرد و تجلیل از حماسه‌ها و جان فشانی‌های نیروی انتظامی است که مخلصانه و بی توقع همواره در راه حفظ امنیت تلاش می‌کنند.

او در ادامه به فرمایشات رهبری در دیدار با برگزار کنندگان همایش آیت الله ناصری اشاره کرد و افزود: داشتن اخلاص و روح متصل به الطاف اللهی همواره باید سرمشق مردم و بخصوص طلاب قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامی داشت هفته وقف گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته سند دار کردن موقوفاتی است که فاقد سند بودند که این بسیار ارزشمند است.


او افزود: تغییر نیت واقف حتی در کار‌های خیر جایز نیست و مردم و اداره کل اوقاف و امور خیریه باید در این باره اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت الله سعیدی نام گذاری ایام میلاد پیامبر اسلام تحت عنوان هفته وحدت را از ابتکارات هوشمندانه امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: ایشان بزرگترین منادی وحدت بودند و همواره ملت‌ها و مسئولان کشور‌های اسلامی را به پایبندی به اصل وحدت توصیه می‌کردند.

او افزود: در مکتب امام (ره) وحدت بیش از آنکه بر اختلافات توجه شود به اشتراکات تاکید می‌شود، یعنی قرار نیست تکثر و تنوع نادیده گرفته شود بلکه آرمان‌ها و ویژگی‌های مشترک، بهتر دیده می‌شود.

امام جمعه قم دشمنان وحدت اسلامی را استکبار، صهیونیزم و ارتجاع عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین خط عملیاتی دشمنان ایجاد اختلاف و تفرقه است که با هوشیاری مردم و دولت مردان دست متجاوزین قطع خواهد شد.

او  به سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم هم اشاره کرد و افزود: شعار امسال در استقبال از کاروان نمادین بانوی کرامت اسوه‌ی عفاف و جهاد تبیین خواهد بود که امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم با شرکت در این مراسم تاریخ ساز خواهند شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار