رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرزگفت: تجاوز به حریم پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های پیاده تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

سرهنگ  رحمتی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرزگفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده رو‌ها برخورد قانونی کرده و علاوه بر جریمه، خودرو متخلف به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: بر اساس قانون رانندگان اجازه تردد در مسیر عابران در سطح پیاده رو‌ها را ندارند و ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودرو‌های پارک شده در پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های پیاده برخورد می‌کنند.

او می گوید: صاحبان خودرو‌ها و همچنین تعمیرکاران و نمایشگاه داران اتومبیل از پارک کردن وسایط نقلیه در پیاده رو و گذرگاه‌های پیاده خودداری کنند که در غیر این صورت توسط ماموران راهنمایی و رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: شهروندان بسیاری در خصوص پارک خودرو در مقابل پیاده رو‌های عمومی و نمایشگاه‌های خودرو گلایه دارند و طبق ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در مکان‌هایی مانند پیاده رو‌ها و گذرگاه ها، مقابل ورودی خیابان‌ها و جاده‌ها، ورودی و خروجی منازل مسکونی، داخل تقاطع‌ها، ۱۵ متری حریم تقاطع‌ها، ۱۵ متری بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

سرهنگ رحمتی پور گفت: شهروندان می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس راهنمایی ورانندگی البرز اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار