نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است که پدر و مادر و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعداد‌های جسمی و معنوی او را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: امروز دنیا و کشور‌های غربی باید به آموزه‌های اسلام روی بیاورند، آنچه در قانون اسلام به عنوان حقوق کودک شناخته شده، اعمال شود تا نسل تربیت شده‌ای که اسلام می‌خواهد در جامعه حضور داشته باشد و دنیای آن‌ها توام با سعادت اخروی تامین شود.

وی بیان کرد: نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است که پدر و مادر و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعداد‌های جسمی و معنوی او را فراهم سازند و باید برای تربیت درست برنامه ریزی داشته و زمینه رشد، آموزش و تعالی معنوی او را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: همه برای آینده فرزندانمان نگرانیم و تلاش می‌کنیم که نیاز‌های مادی را تامین کنیم، بهترین مدارس، دانشگاه و شغل را داشته باشند، دوست داریم که فرزندانمان خوشبخت باشند، اما در کنار اینکه برای عمر کوتاه فرزندانمان این همه تلاش می‌کنیم، بایستی آنان را در مسیر خدا قرار دهیم، این امانت خداست و برای آخرتش تلاش کنیم، وظیفه داریم در مسیر بندگی خدا نیاز‌های او را تامین کنیم و فقط نگران نیاز‌های مادی او نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: یکی از صحنه‌هایی که در آسیا اتفاق افتاد، نمایش حرفه‌ای ورزشکاران شایسته کشور در بازی‌های آسیایی هانگژو بود که رویای دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب کرد و لبخند شادی را بر لب مردم ما نشاند.

وی افزود: بانوان ما با حجاب اسلامی در منظر جهانی حضور پیدا کردند، برخی ورزشکاران در میادین ورزشی، در برابر خالق هستی سجده شکر بر روی پرچم سه رنگ به جا آورند و این پیروزی‌های بزرگ را به جامعه ورزشی تبریگ عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته فراجا و تبریک به حافظان امنیت، گفت: تلاش‌های این عزیزان در شرایط فعلی که برای حفظ امینت جامعه ما، مبارزه با قاچاق فروش سلاح و مواد مخدر جان خود را فدا می‌کنند تا ما در آسایش زندگی کنیم و باید قدردان آنان باشیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.