دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع موقوفات بزرگ در این شهرستان ورود کرده است.

حسین رمضانی زاده رئیس دادگستری رفسنجان و علیرضا محمدی، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از روند فرآوری، ضبط، انبار و توزیع محصول پسته چندین موقوفه بزرگ در شهرستان رفسنجان به صورت سرزده بازدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان در حاشیه این بازدید گفت: دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع موقوفات بزرگ در سطح شهرستان ورود کرده است.

علیرضا محمدی اظهار داشت: حفظ حقوق عامه از وظایف اصلی دستگاه قضایی است و در همین راستا نظارت جدی و مستمر از ناحیه دادستانی بر روند برداشت، جمع آوری، توزین و نهایتا فروش محصول پسته موقوفات مهم، موقوفات عام صورت خواهد پذیرفت.

وی اعلام کرد: در برخی از موقوفات که در اثر اختلافات حقوقی در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است، به موجب تصمیم مرجع قضایی، ناظر تعیین شده و تا زمان اتمام عملیات فروش محصول پسته نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

این مقام قضایی بر حساسیت موضوع حقوق عامه تاکید کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از بروز هرگونه فساد و تخلف در این حوزه حداکثر تلاش خود را به کار بسته ایم و در صورت کشف جرم یا تخلف برخورد سریع و قاطع انجام خواهد شد.

وی خطاب به متولیان موقوفات تاکید کرد: بایستی دست اندرکاران موقوفات، ضمن توجه به نیت واقف در خصوص جلوگیری از حیف و میل موقوفه اهتمام ویژه داشته باشند.

خیرین و نیکوکاران رفسنجانی موقوفات زیادی را در حوزه زراعی و باغات کشاورزی پسته وقف کرده اند که به عنوان مثال بخش از عایدی حاصل از یک موقوفه بایستی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های وقفی هلال احمر و یا سایر هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار