هشتگ‌سازی، شایعه‌پراکنی و نشر خبر‌های جعلی عملیات روانی جدید دشمن برای تحریک مردم ایران و افغانستان و فعال کردن شکاف‌های اجتماعی است.

این روزها پروژه افغان‌هراسی با انتشار خبرهای جعلی و شایعه‌پردازی در سطح گسترده‌ای در جریان است؛ طرحی که هدف آن ایجاد نگرانی برای مردم و ناامن جلوه دادن حضور مهاجران افغانستانی در کشورمان و در نهایت اختلاف‌افکنی میان دو ملت است. اتاق فکر و ستون پنجم دشمن پس از شکست پروژه آشوب در ایران، این بار فاز دیگری از سناریوی تخریب را در پیش گرفته که نیاز به شفاف‌سازی مسئولان و آگاه‌سازی مردم دارد.

رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: افغان‌هراسی حربه جدید یک جریان سیاسی است که سعی دارد هر روز با ایجاد سوژه منفی در کشور تنش و چالش جدیدی بوجود آورد. به گفته او جریان افغان‌هراسی، تقابل  میان دو ملت و ایجاد چالش در سیاست خارجی و امنیتی را دنبال می‌کند و با هدف بحران‌زایی در جریان است.

پروژه مهاجرستیزی

محسن مهدیان فعال رسانه نیز معتقد است: وضعیت افغانستانی‌ها در ایران نیازمند ساماندهی است و واقعا باید تدبیر شود. اما اینکه عده‌ای در داخل این روزها در پروژه افغان‌هراسی با ضدانقلاب مخرج مشترک پیدا می‌کنند، عجیب است.

مهاجرین افغانستانی تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نکرده‌اند

مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت نیز می‌گوید: بعضاً شاهد طرح شایعاتی درباره برخورد جمهوری اسلامی ایران یا برخی شهروندان ایرانی با مهاجران افغانستانی بوده‌ایم که گاه با کلیپ‌هایی تقطیع‌شده و غیرمرتبط نیز همراه بوده تا شور ماجرا را بیشتر کنند و گاه نیز این روند معکوس بوده و حرف و حدیث‌هایی درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران به میان می‌آید که نمونه‌های آن در هفته‌های اخیر با غلظت و شدت در فضای مجازی مطرح شد. ️

او با بیان اینکه مهاجرین افغانستانی تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نکرده‌اند، تاکید دارد: افغانستان به زودی به ثبات خواهد رسید و غالب مهاجرین به کشورشان عزیمت خواهند کرد.

 وزارت مهاجرین طالبان نیز اعلام کرده اخیرا ۲ هزار و ۵۸۹ مهاجر از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

پروژه افغان‌هراسی چیست؟

محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز هشدار داده با توجه به نقش شبکه‌های اجتماعی در هشتگ‌سازی و برجسته کردن مباحث و اخبار، دستگاههای امنیتی باید مراقب باشند که برخلاف واقعیت موجود، یک خط تخریبی بین دو کشور همجوار شکل نگیرد و به همزیستی مسالمت‌آمیزی که میان هموطنان‌مان و مهاجران افغانستانی برقرار بوده، آسیبی وارد نشود.

حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم با توجه به نقشه‌های شوم دشمنان علیه جمهوری اسلامی، از مهاجران افغانستانی مقیم ایران خواسته هوشیار باشند.

شرافتی راد می‌گوید: دشمنان نظام در ادامه اغتشاشات سال گذشته و شیطنت‌هایی که از آن سوی مرز‌ها انجام دادند، به دنبال انحراف و اختلاف در بین جامعه‌اند و مهاجرین افغانستانی را طعمه نقشه‌های خودشان قرار می‌دهند.

عملیات افغان‌هراسی

 ترویج خشونت علیه افغانستانی‌ها  غیرقابل پذیرش است

بهمنی قاجار پژوهشگر حوزه افغانستان نیز به خبرنگار ما گفت: هرگونه ترویج نفرت و خشونت علیه اتباع افغانستانی و ترغیب به محروم کردن افغانستانی‌های مقیم ایران از حقوق انسانی‌شان غیرقابل پذیرش است.

وی تاکید کرد: ترویج خشونت و نفرت علیه افغانستانی‌ها و ایجاد گسل ایرانی-افغانستانی قابل قبول نیست، اما تداوم وضعیت رها و نابسامان فعلی و بی در و پیکر ماندن مرزهای کشور نیز قطعا پذیرفتنی نیست.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: مردم افغانستان از لحاظ ریشه‌های تاریخی، زبانی و فرهنگی اشتراکات زیادی با ما دارند و در ایران راحت‌ترند. مردم ایران هم مردم مهمان‌نوازی هستند و تعداد زیادی از مردم افغانستان در دهه‌های گذشته در ایران حضور داشتند و نگاه مثبتی به کشورمان دارند.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: در پشت این فضای افغان‌ستیزی که در کانال‌ها و شبکه‌های خارجی و داخلی به آن دامن می‌زنند یک قضیه امنیتی است که می‌خواهند ما را با مردم افغانستان وارد چالش کنند؛ همان‌طوری که می‌خواستند ما را با طالبان وارد چالش کنند. ایجاد فضای منفی یک اقدام ضدامنیتی است و باید مواظب آن باشیم.

مهاجر ستیزی

رسانه‌ها در مورد موج افغانی‌هراسی باید مسئولانه برخورد کنند

ملازهی کارشناس حوزه افغانستان نیز درباره پروژه افغان‌هراسی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه این موج در دو کشور ایران و پاکستان به صورت همزمان راه افتاده است. اختلافاتی بین پاکستان و طالبان در مسائل مرزی پیش آمده اما در ایران مشخص نیست چه دست‌هایی پشت پرده کار می‌کنند تا یک نوع تضاد بین امارت اسلامی طالبان و ایران بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه برخی با بهره‌برداری از ذهنیت‌های منفی برای ایجاد مشکل بین طالبان و ایران برنامه‌ریزی می‌کنند تا تهران مجبور به اخراج افغانستانی‌ها شود، افزود: شایعه شده ۸ میلیون افغانستانی در ایران حضور دارند که البته وزیر کشور گفته حدود ۵ میلیون نفر هستند و  باید ساماندهی شوند.

ملازهی با بیان اینکه حضور افغانستانی‌ها در ایران تازگی ندارد، اظهار کرد: از سال‌های قبل به‌دلیل جنگ، امنیت و اینکه امکان درآمد در افغانستان وجود نداشته سیل مهاجرت ادامه پیدا کرده است.

کارشناس افغانستان تاکید کرد: مهاجرت اجتناب ناپذیر است و با اخراج افغانستانی‌ها راه حل بدست نمی‌آید. ایران حق دارد ساماندهی کند، ولی برخورد، تبلیغات و اخراج راه‌حل نیست. راه حل این است شرایطی بوجود آید که افغانستانی‌ها با مدارک قانونی حضور داشته باشند و با پاسپورت رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد: افغانستانی‌ها در بازار کار جذب می‌شوند. آن‌ها با مزد کم در بخش‌های کشاورزی، ساختمانی و صنایع کار می‌کنند؛ چون بیمه ندارند کارفرما ترجیح می‌دهد نیروی افغانستانی استفاده کند. زمینه کاری، فرصت برای افغانستانی‌ها و دولت ایران است که باید ساماندهی‌کند.

کارشناس افغانستان  تاکید کرد: تهدید و رد مرز سیاست اشتباهی است. ما ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور داریم که دشت است و موانع طبیعی وجود ندارد و به راحتی قابل کنترل نیست.  یک سری از افغانستانی‌ها در ایران به دنبال کار هستند و گروه دیگر این مسیر را به عنوان ترانزیت انتخاب می‌کنند و  باید بین آن‌ها تفکیک قائل شد.

ملازهی تاکید کرد: رسانه‌ها باید مسئولانه برخورد کنند. باید جو تنش را کاهش داد تا افغان هراسی نباشد. مهاجران مشکلاتی دارند. اگر برخوردی صورت می‌گیرد نباید بزرگنمایی کرد و باعث تحریک مردم عادی شد. باید جلوی این مسائل را گرفت؛ چرا که به نفع ایران و به نفع افغانستان نیست.

هشتگ سازی با اکانت‌های بی‌هویت!

نگاهی به حساب برخی از کاربران فضای مجازی که هشتگ‌های قومیتی را ترویج می‌دهند، نشان می‌دهد اغلب آنان اکانت‌های فیک یا پروژه‌بگیر یا دارای گرایش‌های براندازانه هستند و در مواردی نیز فاقد هویت مشخص‌اند و اخبار و ویدئوهایی که منتشر می‌کنند نیز غالبا جعلی، قدیمی، تقطیع‌شده، دارای روایت اشتباه یا متعلق به کشوری غیر از ایران است.

پروژه افغان هراسی

پروژه افغان هراسی

هشتگ سازی علیه افغانها

پروژه افغان هراسی

پروژه افغان هراسی

پروژه افغان هراسی

 ترویج شعار‌های نژادپرستانه ضدایرانی و ضدافغانستانی را می‌توان دستور کار جدید پیاده‌نظام قدرت‌های خارجی برشمرد که به دنبال ایجاد تنش در روابط  ایران و افغانستان هستند.

موج افغان‌هراسی و افغان‌ستیزی رنگ و شمایل یک پروژه را دارد که نباید در دام آن افتاد. دشمن پس از شکست در آشوب سال گذشته به دنبال ایجاد بلوای جدیدی است که هر دو طرف ایرانی و افغانستانی باید هوشیار باشند.

نباید فراموش کرد که مهاجرت و آوارگی شهروندان افغانستانی در درجه اول محصول تجاوز نظامی مستقیم آمریکا به خاک این کشور و سیاست‌های امپریالیستی غرب در قرن اخیر است و مهاجران افغانستانی مقیم ایران سوای نقش غیرقابل‌انکاری که در پروژه‌های عمرانی کشورمان ایفا کرده‌اند، هر زمان که لازم بوده از جان و مال و خانواده خود نیز برای حفاظت از کیان ایران گذشته‌اند؛ تقدیم بیش از دو هزار شهید در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه سوریه برای مبارزه با داعش در قالب لشکر فاطمیون، خود گواهی بر این ادعاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ما مردم ایران همگی خواهان اخراج همه اتباع افغانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
پیاده نظام دشمن در داخل و خارج، خیلی زیرکانه از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند و با تأیید هدفمند همدیگر، فضا را ملتهب می‌سازند. جای تأسف از کسانی است که ندانسته در دام این شیادان افتاده و ناخواسته آب به آسیاب شان می‌ریزند.
به هوش باشیم اینها همون جلادانی هستند که سال گذشته ده‌ها انسان بی‌گناه را سلاخی کردند و سه ماه کشور در تنور آتش کینه های آنان سوخت.
اگر این جلادان بر کشور مسلط شوند، از خون ایرانی و افغانی جوی خون جاری خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تو مدرسه ها بچه ها همش شپش می گیرن به بچه های ما هم سرایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
علت اینکه این همه افغانی روبه ایران راه دادید چیه واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هدفتون ازپذیرش مهاجران افغانی چیه ؟؟؟؟؟!!!
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
حالا شما نمیخواد افغان دوست بشید هیچ کشوری به این اندازه اتباع بیگانه و افغانی ها رو وارد کشورش نمیکنه. مملکت بی صاحب و بی در و پیکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اصلا علت مهاجرت این همه افغان از کشورشون چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من خودم مخالف حضور افغانی ها نیستم ولی شدیدا مخالف جمعیت زیادشون در ایران هستم .و بعضی هاشون حتی بدون مجوز و غیر قانونی دارند در ایران زندگی میکنن .بدون اینکه قانونی خاصی براشون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۳:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مشکلات همه کشورها هست باید موند و مشکلات را حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مردم توی کامنتها جوابتون رو خوب دادند. حال کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید ساماندهی بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ضمن احترام به برادران افغان زحمتکش، برای توسعه در بسیاری از بخش‌های صنعتی و کشاورزی نیروی کار ارزان بسیار لازم است و این را هم قبول کنيم که نسل جوان امروز ما اهل همت و کار نیستند و اگر همین افغانی ها نباشند خیلی از بخش‌ها با مشکل مواجه می شوند مثل صنعت ساختمان و بخش کشاورزی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چه باید گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خبرنگار عزیزی که این پست گذاشتی آیا راضی هستی یک مهاجر بدونه پرداخت مالیات بیاد با دستمزد خیلی کم بجای شما کار کنه؟ نظرت در مورد یارانه ها‌ که باید سر سفره خانوادهای ایرانی باشه برای افغانها مصرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعدی
۲۳:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام .
وقتی بعضا کارگر ایرانی تنبل هست و از زیر کار در رو هست مزد دو سه برالری هم مطالبه میکند در قبال کاری که نصف و نیمه انجام داده بهتر همون که از نیروی کار توانمند تر و بهتری استفاده بشه
ضمنا وقتی مردمی به جای فرزند آوری به دنبال پرورش سگ و گربه هستند معلومه که به زودی منقرض میشن و باید کسان دیگری بیایند و در این سرزمین زندگی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
این حرفها چیه مرد حسابی؟؟؟؟؟ یک کیلو گوشت شده 700 هزار تومن.مردم چطور ازدواج و فرزند آوری کنند؟؟!!! شرم و حیا هم چیز خوبیه.حالا دیگه وضع مملکت هم تقصیر مردمه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من میخوام دو تا مثال بزنم در کشور آمریکا همه سرخپوست بودن با ورود مهاجرا جمعیت سرخپوست خیلی کم شد حالا آنگلوساکسون ها و سیاه پوستا کشور رو گرفتن. مثال ۲: ترکها بومی آناتولی نبودن. مهاجرایی از آسیای میانه بودن در زمان عثمانی. ارمنی ها و آشوری ها و کرد ها و.... که بومی بودن نسل کشی شدن به خاطر مهاجرای ترک. اینم از عاقبت مهاجر دوستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
۹۹ درصد حرفهای مردم درست هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این اسمش نژادپرستی نیست مهاجرستیزیه مهاجرا مشکلات زیادی برای بومی ها درست میکنن ۱:افزایش قیمت اجاره خونه ۲: بیکاری و..... این کار دشمن نیست کجای دنیا اینطوریه مسئولین باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
نظر اکثر مردم در کامنتها مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
در جواب کسانیکه که میگن کارگر ایرانی بعضی کارها قبول نمیکنه
با بالاترین دستمزدشم زندگیش نمیچرخه ولی مهاجر بدون مالیات میفرسه اونجا و کرولا ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانی ها متشکل از پشتون های اصالتا یهود و ازبک ها و هزاره های تبتی هستند،هزاره ها در اصل یک قوم بین تبت و چین بوده اند که هزاران سال پیش از دست هان(چین) فرار کرده اند و حتی الان هم وضع فرهنگ بهداشت اونها در تبت و افغانستان فاجعه است، تاجیک ها هم که سنی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با این همه هجوم گله ای افغان ها کشور ایران را به افغانستان دهید تا خیالتان راحت شود . و ما را آواره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ما افغان ستیز نیستیم و انها خواهران برادران دینی ما هستند

اما افغانستان برای انها هست
باید افغانستان خودشان را اباد کنند
ایرانی ها هم نژاد پرست نیستند
اما مهاجرت فقط فقط از یک کشور هیچ جای دنیا نمی پسندند
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانیها کل تهران ومناطق شمال غرب وشرق همه جا گرفتند . مردم ایران که نمیتونن هزینه زندگی اینا بدن . .ایران خودش کمبود منابع وامکانات داره . جور اونا هم ملت ایران باید بکشنن؟!
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چرا دولت این موضوع به همه پرسی نمیزاره ؟! تا مشخص بشه مردم موافق حضور اتباع افعآنستانی هستند یا اخراج ! یعنی چه ؟!هرچی اکثریت مردم بخان باید همون بشه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خب این فیلم ها کجاشون دروغه؟!
همه شون واقعی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
عجب
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام صدها کشور در دنیا وجود داره این افغان ها چرا باید چند میلیونی پناهنده بشند در کشور ایران؟ خب کشور دیگه ای نیست که برن اونجا کشورهایی مثل تاجیکستان و پاکستان و ترکیه.
خیلی هاشون هم طالبانی هستند و طرفدار طالبان. ایران شده پر از طالبان، نصف شهر ورامین شده پر از افغانستانی
میری صف نانوایی میبینی 70 درصد افغان ها هستند و نان های نانوایی ها رو خالی کردن. افغانی ها پول و منابع ایران رو به هدر میدن خیلی از شغل های ایرانی الان دست افغان ها افتاده. کشور خودمون این همه مشکلات داره بعد این همه پناهنده از کشورهای دیگه وارد میکنید چرا واقعا.
خیلی از افغان ها پاسپورت و گذرنامه ندارند و به طور غیر قانونی وارد کشور میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تابلویه هدف چیه،تفرقه بینداز و حکومت کن،سیستم انگلیسی،حالا وقتی انگلیس هم پاش ب صورت مستقیم ب جنگ اوکراین باز شد،هزار تاموشک نقطه زن کار درست از طرف ایرانیها و هزارتا از طرف افغانها میدیم ب روسیه،بکوبونه وسط لندن،ای به او در،نوووووش جانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آخه افغان ستیزی چه صیغه ایه؟ شما این مملکت و مردمش رو از اداره کردنش عاجز و ناتوانید ؟ میرین از اینور و اونور هم آدم جمع میکنید میارید ؟
دیگه مردم واقعا فهمیدن شما ایرانی نیستین به خاطر همونه نسبت به این مردم و مملکت بی‌تفاوت و بی مسئولیتید .
در ضمن افغانا اکثرشون اگه تحقیق کنید اصلا فارسی زبان نیستن . برین مجسمه های باستانی رو که آمریکا زمان جنگش با افغانستان نابود کرد رو ببینید ، همش بت های بودایی بود
Germany
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بیش از ده درصد جمعیت کشور مهاجر شدن
کجای دنیا اینجوریه
مهاجرانی که نه هویت دارند و نه سواد و نه تخصص
بابت کاری هم که انجام می دهند و دستمزد می گیرند مالیات نمی پردازند.
سرانه مصرف آب و نان بالایی هم دارند‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این حجمه رسانه ای،عجیب نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۲:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اصولا حضور افغان های بی شناسنامه و غیر مجاز ، مصداق تهدید امنیتی هست ‌. چرا که اصولا هیچ مشخصه ای از اونها در کشور ثبت نشده و اینکه ممکنه بعضی از این افراد به دستور طالبان و با داعش برای ایجاد تهدید امنیتی به ایران فرستاده شده باشن و خیلی مسائل دیگه . حتی تغییر یافت جمعیتی هم در بعضی نقاط داره اتفاق میفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید تحقیق کنیم پشت این همه حمایت دولتی ها از ورود اتباع خارجی به کشور با وجود مخالفت شدید اکثریت مردم چه فسادی پشت پرده هست
ممکنه رشوه انبوه سازن به نمایندگان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بخاطر انتخابات برادر.... حتی کد شناسه ده رقمی دارن بهشون میدن که آمار رو ببرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دولت بهتره تا گندش در نیامده آرام آرام مهاجرین را بیرون کنه تا آرام آرام بیرونمان نکنند نمیدانم بیکاری ما کارگران که باعث شد معترض به مهاجرین باشیم چه کار شرق وغرب داریم تا نفس میخواهیم بکشیم میاندازند گردن این ور آن ور آبی آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مدیونید بزارید برن ما میریم به خدا راضی نیستیم این نخبه ها برن حیف نیست این انباشت علم از کشور خارج شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
پاسخ کسی که نوشته شما هم آرزان کار کن تا بی کار نباشی.اخر من با پولش نمی توانم در کشور خودم زندگی کنم ولی افغانها آن پول را میفرستند در افغانستان و با مزد یک روزش یک هفته زندگی میکنند.من چهل سال دارم یک ماشین نمی توانم بخرم ولی افغانی در کشورش با مزد یک ماه می تواند تویوتا بخرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اصلا رزان کارنمیکنن
ولی اگر دنبال ارزانی هستین کالاهای خارجی راوارد کنید بجای تولید
تا دیروز سنگ تولید ملی وحمایت از کارگر ایرانی رامیزدن امروز کاری دیگه انجام میدن حالا ما دم روباه روباورکنیم یاقسم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تیترتون با واقعیت خیلی مغایرت داره.
افغان سایزی نیست ، واقعیت اینکه حجم افغانی ها ی وارد شده به ایران داره از جمعیت ما ایرانی ها بیشتر میشه و از هر لحاظ یه خطر برای معیشت و امنیت ما محسوب هست.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۰۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بله تقدیم دوهزار شهید ولشکر فاطمیون شیعه هستند ولی اکثر مهاجرین سنی هستند اونم از طرفداران طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
برا کدوم کشور شهید دادن ؟ خوب برن همون کشور
چرا ایران ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
و شما هم از منافقین!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
حقیقتی که داریم تو جامعه میبینیم.افغانی به خاطر خواب بودن مدیران جای ایرانی رو تو این کشور میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چون وجودشون لطمه ای به مدیران ومسئولین نمیزنه به مردم عادی فشارمیاد وحالا دارن حمایت میکنن
چرانمیرن مدیر ومتخصص ونماینده از ژاپن بیارن باورکنید کشورراگلستان میکنن
بعد میبی همین حامیان افاغنه چطور همشون بلندمیشن ومخالفت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خداروشکر که تو شهر ما افغانستانی نیست و اجازه ورود ندارن خود نیروی انتظامی جلوشون میگیره چند سالی هست که افغانستانی تو این شهر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوش بحالتون کاش تمام شهرای ایران همینطور بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دمت گرم کاش تمام شهرهای ایران مثل شما باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
شهر‌شما‌هر‌جا‌هست،دم‌شما‌گرم،یاشاسین، ایران‌باید‌ایران،بماند
افغانی ایرانی،نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
توی تعطیلات آخر هفته رفته بودیم پل طبیعت
طوری شده که اگر ایرانی میدیدیم ذوق میکردیم
از بس افغانی اونجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کاملا حرفتون درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بابا از افغانی چه سودی میبرید که انقدر طرفدارشان هستید.چرا ملت را روز به روز از نظام متنفر میکنید.شما نمی‌دانید کارگر ایرانی چقدر مشکل دارد چقدر بخاطر افغانی ها بیکارند.کارگری که 80درصد ملت ایران را تشکیل میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به تو ومن نرسیده ولی به یک عده خوب میرسه طرف چوپان افعانی گرفته هم چوپانی میکنه هم گاو میدوشه هم خانه اش را جارو میزنه هم شب نگهبانی چاه اب کشاوری میده با ۱چهارم قیمت اینکه برای بعصی ها خوب کارگر ایرانی فقط میگه پول بگیرم کار نکنم واینطور میشه که فردا کل کشور کارگر افعانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدا لعنت کند شما رو که به طالبان در ایران جا دادید و باعث شدید دوباره به افغانستان بر گردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغان ستیزی چیه.من یک ایرانی بنا سیمان کار حرفه ای هستم در یک سال اخیر دو ماه کار کرده ام. به خدا روم نمیشه توی چشمان زن و بچه ام نگاه کنم. مشکل امنیتی همین است که اگر دولت به حمایت از اتباع بپردازد من یکی که از نظام بیزار میشوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آخه چطور میشه به مسیولین ایران ثابت کرد که من ایرانی صاحب شغل نیستم چون افغان با حقوق کم و بدون بیمه تمام مشاغل رو تصاحب کرده
Iran (Islamic Republic of)
افغانستانی
۲۰:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوب شما هم از افغانی ها بیشتر کار کن و ارزانتر بگیر تا افغانی دیگر نتواند سیمان کاری کند از بس تنبلی میکنید و به اندازه مزد کار نمیکنید برای صاحب کار مقرون به صرفه نیستید ای سیمانکار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانی میخاد مفت کار کنه تا بهش کار
یه عده مفت خور هم میخان از اونا کار بکشن که خودشون سود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کاش بجای این همه مردم افغان ، یکی دو تا از مسئولان اقتصادی طالبان به ایران میومدند که توی این یکساله تورم رو یک رقمی و ارزش پول ملی افغانی رو نسبت به دلار ۴۰ درصد افزایش دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
انها هم انسان هستند،و سالها در کنار هم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دولت رییسی با اوردن چندین میلیون افاغنی بزرگترین نابودی در حق ایران وایرانی انجام داده و ......و دست بردار هم نیست چطوره روی مهاحرت یهودیان به فلسطین حساسین اما هجوم افاغنه شده برکت ......وای به حال ایران جان عزیز
نادر برخیز ای بزرگ مرد ای افتخار ایران زمین ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ایران هیچ وابستگی به افغانستانیها نداره الکیم ادعا نکن ومنت سرمون بزارن کارساختمان رااز ایرانیایادگرفتن درصنعت وکشاورزی اگرکاری میکنن خرج خودشون میشه نه ایران یابصورت ارز از کشورخارج میشه یادرایران خرج خراک ودارو زندگی خودشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بیان سوال رو اینطور از مسئولین بپرسیم .با توجه به کمبود مسکن هدف دولت از تو فشار قرار دادن مستاجران ایرانی از نبود مسکن و اضافه شدن مهاجران متقاضی مسکن چیست؟
با توجه به کمبود کلاس درس حضور ۶۰۰۰۰۰دانش آموز افغان در مدارس ایا کمبود کلاس درس رو برای دانش آموزان ایران شرایط تحصیل رو براشون سختر نمیکنه؟
با توجه به کمبود نانوای در شهر و روستاها و سمیه اردی که به هر ایرانی تعلق میگیره و صفهای طولانی جلو نانوایی‌ها ایا مهاجران افغان باعث آزار زن و بچه ای ایرانی در صف طولانی نانوایی نمیشه
چرا مجلس و دولت توپ رو تو زمین مردم مظلوم می اندازن ...این همه مردم داد میزنه نانوایی‌ها شلوغ شده کسی قدمی برداشت
از دولت مردان بپرسید مثل تمام کشورهای دنیا چرا با مهاجران برخورد نمیکنید مرز ول کردید میان داخل بعد صداشون میکنید بهشون مجوز اقامت می دی
مسئول محترم دولت مردان محترم وزیر کشور مهمان یک شب دو شب سه شب ۵۰ سال فکر نمی‌کنید صاحب خونه هم حق استراحت داره
شما مسئولین نمیتونید جا مردم تصمیم بگیرید اگر هم شما کوتا بیان مردم کوتا نمیان بسه تمام جوانان دیگه انگیزه برای زندگی ندارن قید ازدواج رو زدن تحصیل رو یک چیزه اضافی بی فایده می دونن شغل نیست اونی هم که هست افغانی گرفته..خیلی ها میگن ایرانی کار نمیکنه چطور تا دیروز افغان ها نبودن کار میکردن الان ایرانی کارنمیکنه چون حق و حقوقش رو نمیدید بهش ظلم میشه ایرانی هم کار نمیکنه..افغان ها باعث بهم خوردن عرضه تقاضا تو مسکن مدرسه بهداشت مواد غذایی خودرو شغل شدن و این شده تورم و دودش داره میره تو چشم مردم .و برای مسئولین مهم نیست چون خانوادهاشون با افغانی ها تو یک شهر یک کوچه یک مدرسه نمیرن این درد مردم هست و مسئولین نمیفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اصلا مسئولان عزیز شما خودتان فکر کنید این جمعیت عظیم فردا برای خودتان مشکل ایجاد نمی کنند قبلا مهاجر بود نه مثل الان کسی با افعانی دشمنی نداره اونها هم زبان هم فرهنگ هم تاریخ وهم دین ولی کمک کنید تا کشورشان را بسازند ونه مهاجر باشد فشار روی مردم خومان باشند
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هیچ کجای دنیا حتی کشورهای جهان اول این تعداد مهاجر قبول نمیکنه فقط این کشور بی در و پیکر که اینه همه مهاجر وارد میشه وخب طبیعی که خیلی مشکل با این موج پناهنده بوجود مییاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تو رئیس اداره آمار فرانسه هستی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانی ها هم انسان هستن ولی باید از کشور برن بیرون . باید بر اساس نیازمندی کشورها تبعه گرفت نه همینطوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کاملا درسته اندازه نیاز باید گرفت
ولی درایران تمام نیروی کاربیکارشدن وروآوردن به مسافرکشی
هم هواآلوده میشه و هم ترافیک میسازن
مسولین هم بیخیال چون مشکلی براشون پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید برن به کشورشون یا نه؟؟؟!!!!!این چه متنیه که میگذارید،برگشتن افغانها مساوی با افزایش کار،کاهش اجاره هاو ....،،،ما قبول داریم که در جنگ زحمت کشیدن،مگر ما در کشورهای دیگه منجمله سوریه و لبنان کمک نکردیم آیا رفتیم و برنگشتیم؟؟!!برن کسور خودشونو بسازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کاری با افغان ستیزی ندارم ، ولی این غفلت مسوولین از خیل جمعیت بی شناسنامه ومهاجر غیر قانونی به شدت نگران کننده ست، کدوم کشور چنین بی قانونی ومهاجر پذیری بی ضابطه ای رو می پذیره ، جمعیتی عموما بی سواد و... حتی گاهی با هویت جعلی که حتی وقتی جنایتی مرتکب میشن هیچ کس پاسخگو نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام همیشه نظر می فرستم نظرم نمی گذارید علتش چیه حرف بدی نمی زنم حالا هم همه افغان ها باید از ایران برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با همین تیترها افغانی ها رو شیر میکنید روزی میرسه این افغان های طالبان دوست ایران رو تصرف میکنند، نکنید از این کارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
شما بحرین رو بازپس بگیرید.
ما افغانی ها رو می‌فرستیم اونجا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
از تعداد آرای همین جا هم میشه خیلی چیزا رو فهمید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
منطقی باشیم این همه جمعیت افغانی که بی حساب و کتاب اومدن تو کشور ما
اگر افغانی یه خلافی کنه کجا قابل پیگیری همانطوری که اومده همانطوری هم از کشور خارج میشه
خوب چه کسی جوابگو هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
برای مظلوم نمایی عکس دختر بچه گذاشتین تیتر خبر خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با پذیرش مهاجران افغان دو خیانت مرتکب میشیم
اول به خودمون که منابع و امکانات رو با اینا شریک میشیم بدون اینکه در بدبختی و توسعه شریک شده باشن

دوم به افغانستان خیانت میکنیم که جلوی توسعه اونا و نابودی طالبان رو میگیریم
این افغانهای مهاجر قشر متوسط و بالای اونجا محسوب میشن همونا که باید بمونن و افغانستان رو بسازن و طالبان رو نابود کنن
ولی ما چیکار میکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تو رسانه ملی افغان به صراحت ایران تحدید میشه اونوقت شما سرتونو کردید زیر برف برادر برادر میکنید !!! خاک تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مسئولین جانشون روگزاشتن توهواپیما آمادست اتفاقیم بیفته تابخاد داغ بشه اون سردنیاهستن
میمونمیم ماملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
داداش شما امکانات زندگی به افغانستان بده و از معادن و ژئوپولوتیکش استفاده کن،اونجا آباد و امن بشه کسی دیونه نیست از وطنش آواره بشه!بشینید با کشورهای همسایه افغانستان و طالبان و بزرگان افغانستان و اونجا رو درست کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هدف اصلی حکومت از تعیین نکردن قوانینی برای مهاجرت چیه!؟قوانین مال۸۰سال پیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
برای ملت تجربه شده که باید هرچیزی که دولت و شما رسانه های جیره خور وابسته به دولت میگید رو برعکسشو انجام بدیم. چون شما هیچوقت به نفع مردم و مملکت کار نکردین و نخواهید کرد.از پروژه افغان هراسی بشدت دفاع و حمایت میکنیم. افغان ها باید برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران جوان شما هم توضیح بدید علت این افغان پرستی شما چیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این کشور مال مردمه نه سیاست مدارا، الان م هر شخص بالای پانزده سال ی خط گوشی ب نام خودش داره، چرا ی رای گیری نمیکنید م خود مردم تصمیم بگیرن افغانیا برن یا بمونن؟ هر شخصی از شماره ک ب نام خودش هست ی پیام بفرسته ده رقم اول کد ملیش رقم یازدهم رأیش
عدد ۱ برن
عدد ۲ بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به نظر مردم اهمیت نمیدن عزیز، اهمیت میدادن که این همه نارضایتی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
17 میلیون الجزایری ساکن فرانسه اعتراض میکردن ما هم حقوق مانند فرانسویها میخوایم فردا نوبت ایران هم میشه میلیونها افغانی روزی جمع میشن میگن ما رئیس جمهور افغانی میخوایم تو ایران تو مجلسم میخوایم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چقد نژاد پرستیم

بابام تمومش کنین

طوری میگین افغانها فرصت شغلی گرفتن

انگار جوانان ایرانی تحصیل کرده خیلی دل و جرات کارگری و دارن فقط منتظرن یک بند پ پیدا کنن برن پشت میز دولتی بشینن و مردم و الاف اتاق ب اتاق کنن

دیگه تمومش کنین

اینقدر مدعی ظهور امام زمان ع هستین و هستیم
امام زمان ع بیاد کل مرزها و حذف میکنه و منابع ثروت های زمینی و تقسیم میکنه

دیگه نمیتونین بگین نان ایران نفت ایران طلا ایران نفت امریکا صنعت امریکا فناوری اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مگر همه تحصیل کرده هستن
باید اندازه نیاز کشور نیروی خارجی بیاد نه اینکه ایرانی بیکاربشه افغانی کارکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
امام زمان بزنه بند کمرت. کجا امام زمان موافق ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی و مشاغل یه سرزمین هست.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دوست افغانی دارم کابل کار می کند زن و بچه اش افسریه تهران هستند هر ماه می رود و می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خب که چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ناموس آدم دروغگو رو .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این فیلم هندی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با اینهمه افغانی دور و برت مگر امنیت میمونه خبرنگار خودفروخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بهتر است باشگاه خبرنگاران جوان نظر مردم را بخواند چرا در هیچ چیز نظر مردم را نمی پرسید به وقت گرانی می گویند گرانی نیست و به وقت پرداخت حقوق نجومی می گویند حقوق نجومی در کار نیست برای مسئولان هیچ مشکلی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آقا افغانی ستیزی یعنی چی چرا انگ می‌زنید به مردم ما هستیم صبح تا شب کف خیابونیم هر چیزی اندازه داره مگه قبلا نبودن کسی چیزی میگفت الان فرق کرده تو اتوبوس مترو جاهای عمو می انقدر زیاد شدن برای ما هم مشکل به وجودآوردن روزی نمیشه مردم درگیر نشن جدیدا گستاخی میکنن این هم علتش زیاد شدنشونه بعضی وقتها تو مملکت خودمون احساس قربت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
حتمأ بی ادبی دیدن که گستاخی میکنن...
حرمت نگه دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام افغانی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تو رو خدا این ها رو بریزید بیرون من کارم ساختمان افغانی جماعت نه مالیات میده نه پول خونه اکثرا 12 نفر توی خونه آن یا تو ساختمان که کار میکنن می‌خوابند، سر همین که قیمت کار اینقدر میارن پایین و ما شرمنده زن بچه میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اقای باشگاه خبر نگاران عزیز شما نمیخا کاسه داغ تر از آش بشی
ب جای اینکه بحث امنیت مردم و کشور را سیاسی جلوه بدی
بهتره بدونی باید طرفدار مردمت باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید از مملکت بررررن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با دیدن آرا تعجب می‌کنم!
بعضی ها دوست دارن توسری خور غرب باشن!!!
اصلأ نمیدونن عزت یعنی چی!!!!!
اگه قدرت دست شماها بود،، مملکت 3 سوته تجزیه میشد!
اونوقت زن و بچه و خانواده تون رعیت یانکی ها می‌شدند و
پشیمانی سودی ندارد!
فکر کنید و بیاندیشید که چه کسانی این نقشه های شوم را در سر شماها پرورش دادن!
فکر کردید که اگه دشمن پیروز بشه!
تاج و گل میندازه گردن تون؟!!!
قدر ایران اسلامی در سایه ولایت را بدانید که برای شماها خواب و رویا نشه...
شماها همانند بچه ای هستید که دستش رو نزدیک آتیش میبره و بزرگترها روی سرش داد می‌زنند و حتی شاید کتک اش هم بزنند.
مثل کسی می‌مانید که لبه پرتگاه و نمیدونه سقوط یعنی چی!!!
اگر اتفاقات بدی در مملکت می‌افتد یا مثلأ کسی اختلاس و دزدی می‌کند!
این خواست حکومت نیست.
حتی آنها هم دست نشانده دشمنان هستند!
منتهی با این اختلاف که شما اطاعت کورکورانه میکنید!
آنها اطاعت آگاهانه...!!!
نقشه دشمن فقط اختلاف افکنی بین مردم است.
چرا که قدرت رودر رویی با ایران را ندارند.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خب راهش اینه افغانی تو ایران راه ندن که دشمن نتونه تفرقه بندازه
شما هم خیالت راهته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
عزت یعنی این که کشور ات اینقدر استقلال و قدرت داشته باشه که جلو این همه مهاجر غیر قانونی رو بگیره. عزت یعنی این که بتونی از حق و حقوق ات در کشور ات دفاع کنی و جلو ابن همه ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی و ناهنجاری که در مشاغل به وجود اومده دفاع کنی. بله مردم ایران خیلی عزت دارند. شما هم دوست عزیز اگر مهاجر هستید میتونید حق تابعیتتون رو بپردازید و مثل یک فرد عادی در جامعه زندگی کنید.مثل همه کشور ها ، نه این که خونه تیمی بزنید دوازده ، سیزده تا خانواده یک جا باشید پدر اقتصاد و، فرهنگ ، اشتغال ایران رو در بیارید. هر وقت اسم و فرهنگ افغانستان شد ایران بیاید حرف از عزت بزنید و بگید چرا اینجور رفتار میکنید. باشگاه خبرنگاران لطفا پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دولت دوست داره تورم باشه؛ تورم یعنی بدون اینکه دولت کاری انجام بده سرمایه اش چند برابر بشه. حالا تورم فقط با تقاضای چندبرابری ایجاد میشه! یعنی با افزایش جمعیت!!! و افغانها به نفع دولت تورم ایجاد می کنند؛ برید ببینید اجاره و قیمت خانه در البرز چقدر رفته بالا. تو روستا نمیشه خونه پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
احتمالا هجوم ملیت افغانستانی تو کشور را آزاد کردند که موقع انتخابات نزدیک هست همه را به صف کنند برای رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جالب اینجاست افغانیتان حق آبه خود ایران رو به ما نمیده اونوقت اندازه جمعیت پایتخت ایران افغانی اومدن ایران و از اب و برق گاز ایران استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
حکومت افغانستان رسمی نیست.
مردم از حکومت فعلی جدا هستند.
مردم جلوی آب را نگرفته اند.
چرا جو سازی های سمی میکنید؟!
متأسفانه جهان از بشریت فاصله گرفته!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغان ستیزی چیه برادر میریم تو صف نونوایی ۱۰ تا افغانی نفری ۲۹ تا نون میگیرن ما همه مردم دنیارو دوست داریم بفرستید برن جوونای مملکت خودمون مشغول بکار بشن بخش اعظم دغدغه دولت هم حل میشه نمیشه که ما مخلص همه باشیم تو همین افغانستان ویدیو هست اکه یک ایرانی رفته تو نونوایی کتکش میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ببخشید در شهر ما فقط با کارت بانکی نان تحویل میشود و حداکثر هم هشت نان است البته سنگک و بربری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به 20:55 فکر کنم هنوز مهاجری که کارت بانکی و حساب بانکی داشته ندیدی؟؟
مهاجر می شناسم مغازه دار از طریق شاگردش جواز کسب گرفته کجای کاری
دوهزار میدن به یکی به نام یکی حساب جواز کلی خدمات می گیرند بعد که کار به بن بست رسید فرار کنه پای اون شاگرد وسطه
درسته که مشکل از شاگرد کارگر که بخاطر وضعیت مالی بخاطر یک پول باد آورده مجبور به این کار ميشه اما اگر وضعیت اقتصادی مردم خوب بود مطمئنا از این کارها انجام نمی دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اونایی که مهاجرت کردند و از خارج از ایران هشتک نه به مهاجر میزنند خیلی مضحکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چرا نباید بزنن، الان مهاجر ات کردن و هرجا هستند حق تابعیتشون رو پرداخت میکنند. تو خونه تیمی هم زندگی نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
برگشتیم به زمان قبل از نادر شاه خدابیامرز
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
10 میلیون اتباع تو کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
نارضایتی از وجود این همه افغان در ایران یه چند ۷ یا ۸ ماهی هست که شدت گرفته و شبکه های بیگانه از همین نارضایتی دارند به نفع خودش توی این یکی دوماهه سواستفاده میکنند چرا خودم زخم و درد رو ایجاد میکنیم که حالا شبکه های بیگانه روش نمک بپاشند
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۵:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اولا این که میگید هیچ مشکل امنیتی ایجاد نکردند درست نیست.بعضی از مسایل امنیتی و جنایت و آدم ربایی و خلافهایی که کردند به رسانه ها هم کشیده و همه می دونیم.دوما شما برای حل یک مشکل به نام مشکل کاهش جمعیت دارید هزاران مشکل بزرگتر در آینده ایجاد می کنید.در یک کشور با ذخایر آب رو به اتما یک دفعه چند ملیون به جمعیت اضاف کردید.اینها آب میخوان.غذا-اموزش-بهداشت و درمان-مسکن-و خیلی چیزهای دیگه میخوان.فکر همه چی رو کردید.؟؟ ببخشید ولی اگر اینقدر مدیران خوش فکری بودید الان وضعمون این نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ای کاش ما کرمانشاه بودبم که ورود افغانها به این استان رو ممنوع و به جد داره این قضیه رو پیگیری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بشر در زمان خلقت مرز بندی نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خجالت بکشید باشگاه خبر نگاران
ایرانی نیستید یا بنده آب و دونه و چندر غاز صدا و سیما شده اید شجاعت داشته باشید کور نباشید چند سال دیگه ببیتید دست از مردم کشیده اید و شده اید مثل دشمنان ایران عزیز
مسولین آمده ورفته اند ایران جان عزیز مانده با مردم باشید شاید فردا دیر باشه
نادر شاه بیداز شو کجایی قهرمان تا پاک دست اجانب افغان از ایران عزیز پا ک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
امار خروج نخبه ها و دانشمندان و متمولین و اقشار و پزشکان ایرانی در سه سال اخیر به صورت تساعدی بالارفته نارصایتی از وجود افغانیها در ایران به اوج خودش رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
در فضایی که تعداد افغانها از ایرانیها بیشتر بشه ترس عجیب و ناامنی خودت و خانوادت رو تهدید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانها هیچ تعهدی به خاک و سرزمین ایران ندارند و پاش بیوفته خاک ایران رو هم به تصرف میگیرند برای ایجاد آشوب و ناامنی در یک شهر ۸ میلیونی فقط و فقط ۵۰ هزار نفر کافیه چه برسه به ۲ میلیون افعانی که توی تهران ساکن هستند و ۵ میلبونی که توی سرتاسر ایران پراکنده شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خروج افغانها از ایران یعنی آزاد شدن حداقل ۲ میلیون فرصت شغلی ، یعنی خالی شدن حداقل ۲ میلیون واحد مسکونی و کاهش قیمت مسکن ، یعنی کاهش تورم در حوزه های خوراک و پوشاک ، یعنی خلوص ترکیب جمعیتی ، یعنی احساس امنیت در سطح شهرها و مراکز تفریحی
و هزاران مزیت دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
فرصت شغلی؛ منظورت کارگر ساختمانی،کار در باغات و مزارع و مرغداری و گاو داری ها و از این جور چيزهاست دیگه! فکر کن جوان ایرانی با تحصیلات دانشگاهی بره دنبال این کارها!بیخود در زمین دشمن بازی نکنید.مگه آرامش و امنیت به راحتی به دست میاد که شدید عروسک های خیمه شب بازی که هر دفعه اون ور آبی ها یک پروژه رو کلید می زنند،سریع نقش میگیرید و بدون توجه به اصل فتنه،بدون فکر حرف های اونها رو تکرار می کنید.کمی بصیرت داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
یعنی پایان صنعت ساختمان!
اونوقت باید بریم از هند و بنگلادش و مالزی و... کارگر بیاریم!
کارگران ساختمانی ایرانی، خیلی تنبل و از زیر کار در رووو اند!
اگر خواهان جهانی عاری از ظلم و تبعیض هستید...
به رسانه های سینه چاک تون هم بگید..... که...
مرزهای جهانی برداشته شود...
پاسپورت ها باطل...
منابع کره زمین مال همه انسانها...
و یک کره زمین و یک کشور،،، با پول واحد،، برابری،، عدالت،، مساوات،، آزادی متعارف بشر..... و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مگر این کار چش هست؟؟مگر همه ایرانی ها تحصیلات دانشگاهی و سرمایه درس خواندن دارند؟؟کارگر افغان بدون بیمه و با حداقل حقوق باعث از بین رفتن ثبات اقتصادی و قوانین میشه...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
1620یه جوری مغلته می‌کنی مردم فکر کنن اینجوری شده نه عزیزم همه دیپلم به بالا نیستند و همه دیپلم به بالا ها هم پشت میز نشین نیستن کمی تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آقا یا خانم افغانی که داری زیر کامنت نظر گذاشتی ، اره اگه نمیدونی بدون نود درصد اقتصاد کشور ها و معیشت مردمش رپ همین کار آزاد میچرخه. حالا از کار در فسفودی ، کار در ساختمان ، نگهبانی ، کار در تولیدی ها و غیره که اتباع غیر قانونی همه این کار ها رو گرفتن.شما هر وقت حق تابعیتتون رو پرداختید میتوید مثل یه شهروند کار کنید در غیر این صورت دارید به کشور ما صدمه میزنید. ممنون از توجهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اگر بنای مدرک باشه همه مردک بالا دارند پس کارهای دیگر باید بیسواد ا انجام بدن که ایران گیر نمیاد ماشاالله مدرک زیاد وتحصیل کرده کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
پدر من کارگر ایرانیه ولی بیکاره همه جا افغانی داره کار میکنه مگه قبلا تو ایران افغانی نبود ماها پس ساختمانمون لنگ میموند ی عالمه کارگر ساختمان ایرانی داریم که بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مگه همه ی ایرانی ها دکتر و مهندس هستن که میگی جوون ایرانی درس خونده بره فلان جا کار
کشور به همه جور کاری نیاز داره و ما برا همه جور کار نیرو پس فعلا نیاز به اتباع نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هزینه ای که هفت میلیون افغان برای کشور ایجاد می‌کند معادل هزینه و بودجه یک استان بزرگ مثل استان اصفهان است،
Iran (Islamic Republic of)
یکی مثل بقیه
۱۴:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آقای مبینی، جنایت افراد هم وطن بدست چند افغانی که مواردش زیاده مشکل امنیتی نیست چند صد نفر یا چند هزار نفر باید بدیت افاغنه کشته بشن تا مشکل امنیتی بشه.اگر یکی از نزدزکان شما جزو کشته شده ها بودن فریاد وامصیبتنا شما بلند نمیشد.کمتر حرف بزنید و جلو ورود افاغنه را گرفته و راه هایی برای خروج هنها اتخاذ کنید که هم امنیت جانی ،هم امنیت غذایی،هم امنیت شغلی،هم امنیت اختلاط نژادی در خطره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خب افغانی ها هم آریایی اصیل و فارس زبان هسن و فرقی بینمون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مهاجر های غیر قانونی هزار تا ناهنجاری به وجود آوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ایران هم در آینده مثل فلسطین میشه افغان ها ایران را میگیرند هرکدامشون 10تا بچه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اصلا همه افغانی ها فرشته بابا ما خودمون هزار تا مشکل داریم شما افغانی ها که با طالبان اصلا نجنگیدید یعنی باهاشون موافقید پس همونجا زیر سایه شون زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اچرا اینجوری بهش نگاه نمیکنید ورود این همه مهاجر غیر قانونی میتونه نقشه همین دشمنایی باشه که میگید کم شدن خونه در تهران گرفتن کار جوونا باعث نارضایتی و خشم عموم مردم میشه از اون طرف هر کدوم اینا میتونن عامل یه حادثه تروریستی باشن چون هیچ عرق ملی ندارن با یکم پول یا وعده میشه خریدشون به نظرم اینایی که دفاع میکنن بیشتر میخوره نفوذی چیزی باشن
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای میهنم،ایران اسلامی عزیز،عبدالهی
۱۳:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ایران پهناور و خوب ما میتواند تمام سواحل اقیانوسیش را با کمک این عزیزان افغانستانی تبدیل به بهترین سواحل تجاری صنعتی جهان کند
ما دو ملت همسایه بسیار خوبی هستیم که زمانی نچندان دور یک ملت بودیم این سیاست کثیف غرب است که بین این ملت واحد تفرقه بیندازد
انگلیس با جدایی افغانستان به هدف خود در تفرقه بینداز و حکومت کن رسید
مرگ بر انگلیس و انگلیس صفتانی که مانع پیوند دو ملت همسایه و بزرگ و همزبان و هم دین و هم فرهنگند ملتهایی که هزاران سال گذشته با یکدیگر بخوبی زیسته اند و اکنون تخم کینه و نفاق و دشمنی را بینشان پراکنده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خودت خنده ات نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من به عنوان یه فرد انقلابی دل سوز نظام این حجم از مهاجر برا هر کشوری خطرناکه چرا باید ایران اینقدر بی در وپیکر باشه؟ایران پره از افغانی همشه شون با یه شلوار و ردای افغانی میان ایران ولی بعد از مدتی خیلیاشون بهترین وضع مالی پیدا میکنن همه چیز ایرا ن در خدمتشونه این نشد .اشغال کردن فرصت های شغلی .استفاده از سوخت وآب وبرق مجانی .استفاده از فرصتهای اموزشی از جیب ملت ایران وووووو اقایون معترضیم ..فکری کنید تا دیر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
در سایت دیوار نود و هشت درصد کارخانه داران تولیدی کارگران مرد و افغان استخدام می کنند و خانم ایرانی استخدام نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این افغانها چپ راست بچه میارن ، از یارانه دارو ، نان ، آب ، برق و سوخت ما دارن استفاده میکنن ، برن کشورشون کشورشون رو بسازن ماهم کمک میکنیم
۱۲
آخرین اخبار