رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش محصولات صادراتی استان در نیمه نخست امسال ۵۳ میلیون دلار بود که افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد، ارزش محصولات صادراتی استان در نیمه نخست امسال را ۵۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

فضل‌الله رحمتی افزود: از مجموع هزار و ۱۱۴ واحد صنعتی فعال در استان ۱۹ واحد در سطح کشور تبدیل به ویژند (برند) شده و ۱۷ نوع محصول از استان صادرات می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در راستای رونق تولید و همچنین افزایش میزان سهم صادرات استان، تکمیل زنجیره‌های تولید خوراک آبزیان، فولاد، بادام و نساجی در استان هدف‌گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگرچه جایگاه استان از نظر تعداد واحد‌های تولیدی در کشور مطلوب نیست، اما از نظر کیفیت و نوع محصولات جایگاه خوبی داریم.

رحمتی با اشاره به سرعت‌گیری نهضت احیای واحد‌های راکد و حمایت از سرمایه‌گذاران برای احداث واحد جدید، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۹۰ واحد احیا و احداث شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۱ درصد رشد، از نظر اشتغال ۲۲۳ درصد و از نظر سرمایه‌گذاری ۳۷۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در خصوص وصول حقوق دولتی نیز ۹۲ درصد در استان رشد داشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.