رد متقاضیان پرستاری در آمریکا همزمان با اعتصاب گسترده بخش سلامت

در زمانی که پرستاران در آمریکا در اعتراض به کمبود نیرو دست به اعتصاب زده‌اند، دانشکده‌های پرستاری در این کشور از پذیرش هزاران متقاضی، خودداری می‌کنند.

 طبق گزارش انجمن کالج‌های پرستاری آمریکا، سال گذشته نزدیک به ۷۸ هزار و ۲۰۰ درخواست واجد شرایط در دانشکده‌های پرستاری رد شد.

این تعداد شامل نزدیک به ۶۶ هزار و ۳۰۰ درخواست در مقطع کارشناسی ارشد است. تعداد درخواست‌های رد شده در مقطع کارشناسی در سال‌های اخیر بیشتر از قبل از سال ۲۰۱۹ بوده است.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز پنحشنبه به وقت محلی برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۳ مهرماه جاری در گزارشی اعلام کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص دلیل اصلی عدم پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشکده‌های پرستاری است. این رشته‌ها با کمبود اساتید، مراکز بالینی برای دانشجویان و مربیان آن‌ها مواجه است. مربیان همچنین با محدودیت‌های سختی در زمینه تعداد دانشجویان تحت نظارت مواجه هستند. این محدودیت‌ها اغلب توسط هیات‌های پرستاری ایالتی تعیین می‌شود.

این عدم پذیرش متقاضیان در زمانی رخ می‌دهد که پرستاران در آمریکا به ویژه در بیمارستان‌ها خواهان افزایش نیروی کار در این حرفه هستند.

دیوید اورباخ، محقق مدعو در دانشگاه براندیس به شبکه سی ان ان گفت: در حالی که پرستاری از افت ناشی از بیماری همه گیر کرونا عبور کرده است، اشتغال از بیمارستان‌ها به کلینیک‌های سرپایی، مطب پزشکان، مدارس و مکان‌های دیگر منتقل شده است.

بحران پرسنل و همچنین شرایط سخت کاری در سال‌های اولیه همه‌گیری کرونا، بسیاری از پرستاران آمریکایی و سایر کارکنان بخش سلامت این کشور را با احساس فرسودگی مواجه کرد و آن‌ها را به ترک این حرفه تشویق کرد و این یکی از دلایل اصلی اعتصاب پرستاران سراسر آمریکا است.

کمبود نیروی انسانی عامل اصلی اعتصاب جاری بیش از ۷۵ هزار کارمند اتحادیه، از جمله پرستاران در آمریکا است. این بزرگترین اعتصاب کارکنان بخش سلامت در تاریخ این کشور است.

نیاز به پرستار تنها با افزایش سن در آمریکا افزایش می‌یابد. طبق آمار اداره آمار کار، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳.۲ میلیون پرستار در آمریکا مشغول به کار بودند.

 بیش از ۷۵ هزار کارمند بخش سلامت آمریکا یکی از بزرگترین اعتصابات این بخش در تاریخ اخیر این کشور را از روز چهارشنبه به وقت محلی آغاز کردند.

برچسب ها: آمریکا ، اعتصاب ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار