مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد اگر درگیری‌های سیاسی واشنگتن حمایت از اوکراین را تضعیف کند، اروپا قادر به پر کردن شکاف حاصل از آن نیست.

جوزپ بورل در اجلاس سران اتحادیه اروپا که در شهر «گرانادا» اسپانیا در حال برگزاری است، گفت: «اوکراین به حمایت اتحادیه اروپا و همچنین حمایت آمریکا نیاز دارد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکید کرد: «آیا اروپا می‌تواند شکاف ایجاد شده توسط آمریکا را پر کند؟ خب قطعا اروپا نمی‌تواند جایگزین آمریکا شود». 

گفتنی است عدم گنجاندن بسته‌های جدید کمکی به اوکراین در بودجه موقتی دولت آمریکا که به تازگی تصویب شده، انتقاد بسیاری از متحدان اروپایی اوکراین را برانگیخته است. رسانه‌ها می‌گویند با طولانی شدن جنگ و افزایش بدهی‌های دولت آمریکا، حمایت از اوکراین در کنگره کاهش یافته و بسیاری از نمایندگان و سناتور‌ها خواستار کاهش ارسال بسته‌های کمکی به کی‌یف هستند. 

افزون بر این، نظرسنجی جدید رویترز نشان می‌دهد حمایت مردم آمریکا از اوکراین نیز  در حال کاهش است. به گفته رویترز این یک علامت هشدار برای کی‌یف است که برای مبارزه با روسیه به تسلیحات واشنگتن متکی است. بر اساس این نظرسنجی، فقط ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها از ارسال تسلیحات حمایت می‌کنند، در حالی که ۳۵ درصد مخالف و بقیه مطمئن نیستند. نظرسنجی مشابه در ماه مه نشان می‌داد ۴۶ درصد آمریکایی‌ها موافق ارسال سلاح به اوکراین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار