مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال هزار پنل خورشیدی با هدف تامین برق وسایل ضروری بین عشایر استان توزیع شده است.

علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: هزار پنل خورشیدی در اختیار استان است که ۱۵۶ مورد آن امسال تهیه و با همکاری اداره توزیع برق در اختیار آنان قرار داده شده‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های سوادآموزی و ارتقا و پوشش آموزش تحصیلی مناطق عشایری افزود: با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری و تعامل خاص داریم؛ اداره عشایر استان پیگیر این مسائل است و در زمینه تحصیل دانش آموزان و همزمانی امتحانات با کوچ نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام می‌گیرد.

ناجی اضافه کرد: عشایر استان دارای ۲ میلیون واحد دامی، ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار رسمی مورد تأیید، ۹۷ هزار و ۲۸۹ نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه در استان پراکنده شده‌اند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های عشایر استان در بخش صنایع دستی است، یادآور شد: صنایع داری سالانه ۱۵ هزار متر مکعب محصولات داری توسط عشایر تولید می‌شود که فرش‌های ریز بافت تولیدی عشایر که رنگ‌رزی و نخ ریسی‌های آن طبیعی بوده، و یکی از مرغوب‌ترین تولیدات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.