رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: لاشه یک راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال کشف شد.

نعمت اله جوانمردی گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی، ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی لرد با همکاری نیروی انتظامی، پس از کسب مجوز‌های لازم با بازرسی محل سکونت شکارچی غیرمجاز و متخلف موفق شدند لاشه یک راس بز وحشی را به همراه ادوات و لوازم شکار کشف و ضبط کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اشاره به تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز منطقه، افزود: شکارچی دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

به گفته او، مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کسی بر خلاف مقررات اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شده است، افزود: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت در منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.

جوانمردی از مردم و دوستداران محیط زیست خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی سریعا موارد را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۸۷ الی ۳۳۷۴۰۰۸۵ اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.