وزیر آموزش و پرورش گفت:۵۸۰۰ مدرسه در ۲ سال گذشته در کشور ساخته شده است و روند افزیش فضای آموزشی ادامه دارد.

علی مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان از ساخت ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در ۲ سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: روند افزایش فضای آموزشی کشور بویژه برای تک شیفت و تک نوبته شدن مدارس با جدیت ادامه دارد.

او از فعالیت ۵۰۰ مدرسه یک دانش آموز در کشور خبر داد و افزود:در برخی از نقاط کشور که تغییرات جمعیتی به سبب حاشیه نشینی و مهاجرت در آن نقاط زیاد است، تعداد مدارس باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه امور فوریتی در کشور بسیار است، گفت: آموزش یکی از مهم‌ترین امور فوریتی در کشور است که بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اجرایی شود.

علی مراد صحرایی سند راهبردی آموزش و پرورش را مبنای ارزیابی همه اعضای کادر آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: تربیت معلم برای آموزش و پرورش اولویت اصلی است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سند بنیادین آموزش و پرورش اصول است و قابل تغییر نیست، اما در برخی موارد اصلاحات و بازبینی آن انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳ هزار مدرسه به عنوان مدارس الگوی سند تحول بنیادین در کشور شناسایی شده است، افزود: این تعداد مدارس به تدریج بیشتر می‌شود.


آیت الله محمدی لایینی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از کشور از آموزش محروم نیست، گفت: دسترسی دانش آموزان به کلاس درس و محتوا‌های آموزشی در همه کشور وجود دارد.

صحرایی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به گلایه مندی برخی از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی نیز ادامه داد: اعتراض در آیین نامه رتبه بندی پیش بینی شده و رسیدگی به آن طبق برنامه زمانبندی به خوبی در حال انجام است و ما در مرحله اعمال رسیدگی به اعتراض‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بنده پیشنهاد میکنم از دروس دانشگاهی برای دبیران آزمون برگزار کنید و ملاک رتبه بندی نمره آزمون باشد.
بعلاوه اینکه طراح سوالات هم اساتید برتر دانشگاه باشند و سطح سوالات هم واقعا فنی و پیشرفته باشد.
سپاس از درج پیام بنده کمترین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
واقعا با این رتبه بندی توقع دارید کیفیت اموزش بالابره؟؟؟مدال ژیمناسیک معلم کامپیوتر چه تاثیری در بهبود کبفیت تدریس معلم داره که تو رتبش موثره؟؟!یه عده دیگه هم میرن دنبال مدرک گرفتن و فقط خرج رو دست اموزش پرورش میذارن بدون بازدهی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام ، دررابطه با رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۴۰۰ برخی رتبه آنان درحکم درج گردیده ولی از احکام حقوقی آن بهر ه مند نشده اند لطفا پی گیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
به پول هایی که به ناحق مدارس میگیرند هم رسیگی کنید چرا بلید
در تهران مدارس متوسطه دوم هیت امنایی ۵ میلیون بگیرند در شهرستان چهارصد هزار ، هیچ کس راصی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
رتبه بندی شکست خورده شما هنوز دست از سرش برنمی دارید معلم یا کارمند است یا هیأت علمی فعلا بارتبه بندی از هردوقشر کمتر می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مبلغ رتبه بندی خیلی کمتر از چیزی بود که در قانون تصویب شد بشکلی دولت زیر بار مالی درفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
درزمینه رتبه بتدی معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ هم که مدتی هست ازآن گذشته واحکام حقوقی آنان رسیدگی وپی گیری بعمل آید .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
از اول به خاطر بودجه همه را یک رتبه کمتر در نظر گرفته اند بعد اعتراض عده ای اون رتبه را گرفتند ولی کسی که اعتراض نکرده رتبه را نگرفته واقعا در این مملکت اعتراض نکنی به جایی نمی رسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بعد از اعتراض شکاف ها عمیق تر شد اونی که اعتراض کرده با کسی که معترض نبوده به ناحق هم رتبه شده اتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
تقصیر کسی که اعتراض نکرده چیه؟ چرا باید بعد از اعتراض بدون بررسی رتبه بدند و یک لیسانس با کمترین فعالیت با من دکتری هم رتبه بشه
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۱۲:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
رتبه معلمان بهتره
طبق ورود دانش اموزان به بازار کار ، باشه نه طبق سنوات خدمت معلمان یا بقیه امتیازات بی هدف

معلمان باید در تربیت و آموزش دانش آموزان با رویکرد ۱۲ سال مهارت در زندگی و فراگیری یک حرفه ، کوشا باشند

نه در طوطی وار حفظ و تحویل مطالب کتابها و بالا بردن سرعت تست زنی

تحقیق کنین دانش آموزان دهه شصتی تحت آموزش چند معلم دوره ابتدایی که آینده شون چی شده؟ دانش آموزان معلم الف: افسرده ن تحت درمان _ یا مجرد قطعی _ یا بیکار _ مهندس بی وجدان ، پزشک قاتل یا پول پرست
یا ممکنه دانش اموزان معلم ب : نجار حرفه ی ، نقاش موفق، بنا و معمار حرفه ی ،بازاری حرفه ی، مهندس با وجدان، پزشک دلسوز،


لطفا تحقیق کنین و طبق این معیارها ب معلمان حال و بازنشسته بخصوص دوره ابتدایی ، حقوق بدین به معلم ب بالاترین حقوق و بدین


معلمان بخصوص ابتدایی چه شق القمری میکنن؟؟ میکردن؟ عذاب روحی بهمون وارد میکردن فقط مشق مشق مشق

معلمان بقیه دوره ها فقط از کنکور میگفتن و هزاران ارزو بر باده رفته تو ذهن ما دانش اموزان با والدین اقتصاد پایین پرورش میدادن و بچه پولدار ها و راهی کلاسها کنکورشون میکردن و با تعجب از دانشگاه سراسری قبول میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مهمترین کاری که وزیر و سیستم آموزش و پرورش باید انجام دهد، جمع کردن بساط بنگاههای آموزش کنکوره. این بنگاهها قارچ گونه رشد یافته اند و بخشی از نیروی کار کشور که باید در خدمت تولید و پیشرفت و آموزش کشور باشند، با بکار بردن انواع ترفندها، دانش آموزان و خانواده ها را جذب و جیب آنها را خالی می کنند و فقط استرس و اضطراب به جان آنها می اندازند. چرا سیستم آموزش کشور یکپارچه نمی شود و سرو سامان نمی گیرد؟ کجای دنیا چنین است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
چرد در مورد عدم اجرای رتبه بندی بازنشستگان ۴۰۰ و۴۰۱ هیچ پرسشی از وزیر نمی‌شود ؟لطفا باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
....‌
۱۱:۴۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
حقوق و زمان پرداخت پاداش و مزایا فیش ،،،،، کارکنان سازمان برنامه و بودجه ملاک همه حقوق ها باشه تهران معلم کمه شاغلان نخبه فقیر
رتبه زیر هزار چهارسال پیش فارغ تحصیل دانشگاه دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان حکم ۷۹۰۰ معلمی که خونه نداره ،خودرو نداره ،،این حقوق براش نمیصرفه وسط تهران یا مزاکز استاتها الا اینکه طرف ساکن همان محله باشد یا بازنشسته ساکن ان محله باشد یا خرید خدمتی وونهصتی همان محله باشد وگرنه حقوق هفت و نهصد یک دبیر تازه استخدام شده ،نمیصرفد مرکز استانها باشد گویا وزیر هم که از حقوق نو معلم ها خبر ندارد و میگه کسی زیر ده نمیگیرد تازه فارغ تخصیل نخبه ،رتبه زیر پاتصد کنکور چهارسال پیش ،،، دوره جهارساله دانشگاه فرهنگیان ۷ونهصد براش حکم زدند ، خودم حکمش با چشم خودم دیدم از کجا بتونه مراکز استانها زندگی خودش تامین کند،،هر چند چیزی که ملت با چشم میبینن وزیر حاجی انکار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
شهرداری‌ها بعلت تراکم فروشی بالا وبیمسولیتی شهری الان نسبت جمعیت به مدارس و کلیه خدمات پزشکی و اورژانس و عدم پارکینگ خیابان‌ها و کوچه ها و سایر.. سازگار نیست، و در دو دهه اخیر هر مدرسه تبدیل به 5 مدرسه همراه با باشگاه کردن این یعنی ظلم اساسی و در کنار اینها هر کوچه یک غیر انتفاعی تاسیس شده این یعنی بی نظمی و درماندگی و بی اصالتی و ایجاد ترافیک، در کنار اینها هیچکدام از مدارس فعلی استاندارد فضا و آموزشی و امکانات بروز تحصیلی لازم رو ندارن و کیفیت آموزش بسیار آمده پایین و مدارس شادابی و کیفیت خودشو از دست داده. در حالیکه مسولان ما فقط بلدن ادا در بیارن و برا خودشان تبلیغ کنن و بلد نیستن آمار دقیق بدهند!!! ، آمارها باید دقیق باشه(فضا بازی وتعداد،فضای کلاس و تعداد کلاسها ،امکانات و فضا تعداد ، فضای کتابخانه و تعداد ، فضای آزمایشگاهها و تجهیزو تعداد و بروزرسانیها....،ببخشین نه اینکه یک مدرسه رو از وسط دیوار بکشید بگید مدارس دو برابر شده و آمار بدین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۳۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
واریز معوقات با حقوق شهریور دروغ بود!!!!
این راسته یا دروغه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
معوقات 1400 هم فراموش شد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
این همه ساخت و ساز رو ما مردم مدیون خودمان هستیم که خودمان هزینه کردیم و ساختیم نه دولت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
شما کی قراره یکسان سازی کنین حقوق معلم را با دیگر کارمندان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
این فاصله ی حقوق بین معلمان و بقیه ی کارمندان از امسال و پارسال و ۵ سال و ۱۰ سال قبل نیست. این فاصله و اختلاف حقوق ، مربوط میشه به اوایل انقلاب که جناب هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بودند و معتقد بودن که معلمان و آموزش و پرورش مصرف کننده هستند و وزارت نفت، دارایی، شهرداری ها ، بانک‌ها، مخابرات و ... درآمد زا هستند و نیاید حقوق معلمان با کارمندان دولت یکسان باشه .
France
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
توی هر کوچه ای یه مدرسه هست. میخواین چیکار این همه مدرسه؟! به جاش طرحهای عمرانی نیمه تمام رو درست کنید که ملت رو کلافه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
شما برای مدارس فعلی معلم ندارید ساخت این مدارس به چه دردمیخورد مثل سیتمای بدون تماشاچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
لطفا خالی نبندید انجمن خالی بندان