فداکار با تاکید بر حفظ موقوفات استان کرمان، گفت: برای احیای موقوفات، می‌توان از ظرفیت شرکت‌ها و مشارکت‌های مردمی در قالب تعریف پروژه استفاده کرد.

مدیرکل و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بعدازظهر چهارشنبه ۱۲ مهر با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این دیدار با تبریک هفته وقف گفت: فرهنگ وقف در کشور‌ها و دانشگاه‌های مختلف دنیا وجود دارد؛ اما نسبت به کشور ما تفاوت‌هایی وجود دارد که نشان از توجه به فرهنگ وقف در سراسر دنیا است. 

او حفظ و احیای موقوفات را حائز اهمیت دانست و افزود: به دلیل وجود یکسری محدودیت‌ها و شرایط خاص که واقف انجام داده است، امکان احیای برخی موقوفات سخت شده است؛ اما در حد توان باید با درنظر گرفتن نیت واقف، کار احیا انجام شود. 

استاندار کرمان با تاکید بر رواج فرهنگ وقف و مراقبت از موقوفات، بیان داشت: برخی از موقوفاتی که نیاز به احیا دارند،؛ اگر در قالب پروژه آماده سازی شوند، امکان پای کار آمدن شرکت‌ها و مشارکت مردمی برای مقاوم‌سازی آن ها وجود دارد . در نتیجه باید طرح و پروژه از جانب اوقاف آماده و تقسیم کار لازم برای احیا و مقاوم سازی موقوفات انجام شود. 

حجت‌الاسلام جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۶ ربیع الاول به عنوان روز وقف نامگذاری شده است، گفت: طرحی که در استان آغاز شده است، انجام سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار در بقاع متبرکه است. 

او تعیین تکلیف خانه‌های وقفی قدیمی و وصول مطالبات اوقاف را از دیگر مطالبات این سازمان عنوان کرد و افزود: در زمینه انجام خدمات اجتماعی اوقاف، مرکز افق، اقدام به توزیع بیش از یک هزار و ۱۰۴ بسته به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در میان دانش‌آموزان در سطح استان کرده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان داشت: برای بیش از ۶۴ موقوفات استان کرمان، اسناد مالکیت تک برگ صاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.