فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت اقدامات سختگیرانه و ممانعت از ورود اتباع بیشتر می‌شود و بهترین کنترل در مرزهای کشور در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: هرچه پیش می‌رویم، اقدامات سختگیرانه و ممانعت از ورود اتباع بیشتر می‌شود، در خصوص جوی که اکنون در مورد افزایش تعداد افغان‌ها در کشور ایجاد شده، نگرانی وجود ندارد؛ بهترین کنترل در مرزهای کشور در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد.

شجاع خاطرنشان کرد: ما در طول سال گذشته و امسال مجروح و شهید در مرزهای استان نداشتیم. درگیری مرزی نیز در استان اتفاق نیفتاده، روز به روز همکاری طالبان بهتر می‌شود و مطلع‌تر می‌شوند. در حوزه دیپلماسی مرزی نیز ۱۴ ملاقات مرزی توسط مرزبان درجه یک و بیش از ۶۲ مورد ملاقات مرزی توسط مرزبان درجه دو در مرزهای استان انجام شده که برای حل‌وفصل مسائل مرزی بوده است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به ورود اتباع افغانستانی بیان کرد: آمار ورود اتباع افغانستانی کاهش داشته است.

شجاع گفت کشور ما جذابیت‌هایی دارد که قابل مقایسه با کشورهای همسایه نیست و از سویی ما در مرز با رفتار اسلامی و به عنوان انسان با اتباع رفتار می‌کنیم، اگر بخواهیم هر فردی که به کشور می‌آید را با گلوله بزنیم، دیگر کسی وارد نمی‌شود، اما رفتار و اخلاق دینی ما با سایر کشورها متفاوت است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: براساس آمار سازمان جهانی مهاجرت، تنها ۱۰ درصد مهاجرین دستگیر می‌شوند ولی در ایران بیشتر کنترل می‌کنیم و این آمار در مورد کشور ما ۵۰ درصد است.

شجاع گفت هرچه پیش می‌رویم، اقدامات سختگیرانه و ممانعت از ورود اتباع بیشتر می‌شود.

وی در خصوص جوی که اکنون در مورد افزایش تعداد مهاجرین افغانستانی در کشور ایجاد شده است گفت نگرانی وجود ندارد زیرا بهترین کنترل در مرزهای کشور در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد و باید به این سمت برویم که انسداد ‌مرزی ۱۰۰ درصد باشد و اکنون نیز طرح انسداد کامل مرزی در مورد ۷۴ کیلومتر از مرز ما در تایباد آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
زود قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
همین جوری فقر بیکاری در ایران بیداد میکند چه برسه افغان ها وارد ایران بدبخت بشن وعی مردم وای بر بیکاری .مسکن.
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۲۳:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
درود به شرفت و درود به غیرتت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
نه تورو خدا خسته نشین یه وقت.دلمون خوشه مرزبان داریم مرزامون مثل آبکش سوراخه هر اجنوی میخاد راحت میادو میره خصوصا شرق کشور.انگار نه انگار که مرز یه کشوره.افغانای اجنوی مملکتو اشغال کردن تازه اقایون یادشون افتاده میخان جلوگیری کنن از ورودشون اخه یکی نیس بهشون بگه افغانستان تخلیه شده تو ایران دیگه چیو میخاد ممانعت بکننین.واقعا شرم آور و خجالت آوره.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۴۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
خودت 24با این شرایط موجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانها علاوه بر تنگ کردن جای ایرانیها باعث سختی در معیشت و زندگی روز مره ملت ایران هستند چرا به آباد کردن افغانستان فکر نمیکنید خدمت به وطنتان لذت بیشتری دارد و گوشه کنایه هم نمی شنوید شما ملت زحمت کشی هستید و میتوانید افغانستان را به ایده آل خود برسانید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۴۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
من خودم 12سال تومرز سراوان هستم نه آب نه برق نه آنتن حتی رفت آمدمون چون کوهستانی هس یا پیاده یا عقب ماشین سوخت کش ها جابجا میشیم زود قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
شکل گرفتن جبهه ای از افغانها درون ایران وعلیه ایران دور از ذهن نیست ! دولتمردان باید غرور را در این موضوع خطیر جدا اجتناب کنند : ته ماجرا میشود جبهه درونی و جبهه بیرونی . مبادا روزی فلسطین دوم شویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دروغ‌میگن‌راه‌بازکردن‌همه‌افغانیهامیان‌ایران‌
Finland
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
فعلا ۵میلیون و بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چرا مگه افغان ها جای تورا تنگ ساخته که میگوید بیرون شان کنید
Canada
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خسته نباشی وقتی نیمی از جمعیت شان تو ایران؟ حالا یادتان آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
فرمانده محترم مرزبانی کشور ضمن عرض سلام وخسته نباشید از زحمات شما تفسیر شما درراستای اهداف بشر دوستانه آن هم از یک همزبان ولی کار از طرف مسئولین سیاسی می لنگد الان نزدیک چند سال است که می خواهند یک سازمان اتباع خارجه با تکنولوژی روز انجام بدهند تا همین اتباع خارجه شناسایی وکارت هویتی صادر شود آن وقت با خیالی راحت دولت عرصه را برای فعالیت آنها ایجاد واز وجود آنها بهترین استفاده ومنافع را برای کشور داشته چون قشری جوان هم هستند ونیروی کار بسیار ارزان حتی در کارهای کا ایرانی جماعت نمی رود انجام دهد پس سازماندهی مهم است
آخرین اخبار