مدیرکل شیلات لرستان گفت: تفاهم نامه ساخت ۱۰ مجتمع تولید آبزیان با ظرفیت ۱۰ هزار تن در لرستان در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، قرارگاه و شیلات ایران با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شد.

کیارش بیرانوند در نشست با مسوولان قرارگاه خاتم الانبیا، اظهار کرد: مجتمع‌های خاویاری "رنگین بان" پلدختر با ظرفیت تولید یک هزار و ۵۰۰ تن و "چم امیر" با ظرفیت تولید پنج هزار تن گوشت خاویار در شهرستان رومشکان می‌توانند در آینده تحولات اقتصادی خوبی را برای استان به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعات این مجتمع‌ها انجام و در مراحل تهیه اسناد مناقصه هستند، افزود: در صورت احداث و بهره برداری از این مجتمع‌ها حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید گوشت سفید استان افزوده و اشتغالی بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز برای اهالی منطقه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان با قدردانی از پای کار بودن استانداری لرستان، شیلات ایران و قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث این مجتمع ها، بیان کرد: حجم سرمایه گذاری برای زیرساخت‌های این مجتمع‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که امیدواریم از اعتبارات مولدسازی جهاد کشاورزی هزینه مورد نیاز این مجتمع‌ها تامین شود.

بیرانوند با اشاره به تاکید جدی وزیر جهاد کشاورزی بر اولویت قرار دادن اجرای طرح‌های آبزی پروری در استان ها، افزود: وزیر کشاورزی بر اجرای هرچه سریعتر عملیات احداث این پروژه‌ها تاکید داشته اند که امیدواریم هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

در حال حاضر ۵۳۴ مزرعه ماهیان سردآبی، ۷۸ مزرعه ماهیان گرمابی، ۴۸ مزرعه ماهیان زینتی، پنج مزرعه ماهیان خاویاری، ۲ مزرعه پرورش زالو و ۳۶ مزرعه تکثیر در استان فعال است.

مبلغ هفت هزار میلیارد ریال طی مذاکرات صورت گرفته و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری لرستان، شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری استان اختصاص یافته است.

 

برچسب ها: ماهی ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.