معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری ایران و مالزی در چاپ قرآن مشترک خبر داد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ديدار با عبداللطیف میراسا مدیر بنیاد رستو، به امضای تفاهم‌نامه چاپ قرآن مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و مالزی در بازدید سال گذشته اشاره کرد و افزود: این توافق و تفاهم‌نامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیگیری شد و به همین منظور و به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد بنیاد رستو به تهران دعوت شدند.

معاف گفت: این گروه در حضور پنج روزه خود در کشور، از دانشکده الهیات دانشگاه تهران، مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و مرکز چاپ و نشر اُسوه و از مراکز قرآنی و فرهنگی حوزه چاپ و نشر در شهر‌های قم، اصفهان و مشهد بازدید کرده اند.

دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن افزود: در این دیدار تفاهم‌نامه سال گذشته اجرایی شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب مالزی در حوزه رنگ، هنر تذهیب و صنعت کاغذ گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در حوزه صنعت کاغذ و هنر خوشنویسی، زیبانویسی و جذاب‌نویسی و طراحی‌های پیرامونی سرآمد است. مقرر شد طی کار‌هایی مشترک، این داشته‌ها و امکانات هم‌افزایی شود؛ لذا کارگروه‌های عملیاتی بین رستو و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

در دیدار عبداللطیف میراسا، مدیر بنیاد رستو با علیرضا معاف که در محل معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار شد، وی با ابراز خوشحالی از حضور معاف در کشور مالزی و بنیاد رستو در سال گذشته به تشریح گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و گفت: این بنیاد، یک بنیاد مردم‌نهاد کوچک، اما در اهداف قرآنی خود بسیار بزرگ است و می‌خواهیم با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ایران همکاری کنیم، خوشبختانه نخست وزیر ما نیز خیلی علاقه به گسترش روابط بین طرفین دارد.

میراسا افزود: ما در بنیاد رستو هرساله رویداد‌های بزرگی را در حوزه نشر، خوشنویسی و به طور کلی هنر قرآن برگزار می‌کنیم که علاقه‌مند هستیم در این حوزه‌ها با ایران همکاری کنیم. ما خیلی خوشبین به همکاری با ایران به ویژه در حوزه کاغذ هستیم، ایران در فناوری کاغذ می‌تواند به ما کمک و حتی کارشناسانی را برای آموزش به کشور ما اعزام کند، زیرا ایران در صحافی سابقه طولانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.