کارشناس بازار سرمایه گفت: در حالی که این هفته نماد‌های بزرگ، تقاضای چندانی نداشتند، شاهد افزایش ارزش و حجم معاملات در نماد‌هایی کوچک و متوسط و بازیگر محور بودیم.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: با نفوذ شاخص کل به کمتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد، ترس از ریزش بیشتر باعث افزایش فشار فروش شد.
این کارشناس بازاد سرمایه گفت: هرچند با منفی شدن بازار، شاهد افزایش حجم سفارش‌های خریدار (حمایتی یا نوسان گیر) بودیم. در نماد‌های پرتراکنش و مهم بازار هم شاهد عکس العمل به حمایت‌های مهم بودیم. سفارشات حمایتی بازار ساز و تلاش برای حفظ تعادل هم در این میان روی تابلو‌های معاملاتی مشهود بود.

ا‌و افزود: در حالی که این هفته نماد‌های بزرگ، تقاضای چندانی نداشتند، شاهد افزایش ارزش و حجم معاملات در نماد‌هایی کوچک و متوسط و بازیگر محور بودیم که با جریان و قدرت پول روند را شکل می‌دهند. نقاط تکنیکالی مناسب، بحث گزارش‌های ماهانه شهریور، افزایش سرمایه‌ها از تجدید ارزیابی یا سود انباشته شرکت‌ها هرکدام بهانه‌ای برای توجه بازار به نماد یا صنعت خاص بود.

وفایی اظهار کرد: بازار چشم انتظار جلسه شورای رقابت در ۱۵ مهر ماه در مورد خودرو در مورد تغییرساختار فروش شرکت‌های خودروسازی و افزایش و تعدیل نرخ کارخانه در این جلسه خواهد بود. با حفظ ارزش معاملات در ارقامی بالای ۴ همت به نظر با وجود معاملات چند روز اخیر و نوسانات روی تابلو‌های معاملاتی نگرانی خاصی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار