رئیس انجمن شرکت‌های راهسازی گفت: خرید مصالح برای پروژه‌های راهسازی باید با تایید کارفرما و به صورت مستقیم از کارخانجات خریداری شود تا شاهد کاهش هزینه‌های ساخت شویم.

 ساخت راه های کشور یکی از مهم ترین موضوعات و اولویت های اصلی کشور است که اخیرا به دلیل آنکه برخی از مصالح ساختمانی و مواد مورد نیاز برای این راه ها به صورت مستقیم از کارخانجات خریداری نمی شود باعث شده که میزان ساخت راه ها کاهش یابد و هزینه های ساخت افزایش یابد.

در همین رابطه علی آزاد رئیس انجمن شرکت های راهسازی به باشگاه خبرنگارن گفت: سال های گذشته خرید مصالح به طریقی که در  کشور معمول و اسان بود تهیه مصالح را برای انجام پروژه های عمرانی که تحت هدایت و نظارت دولتها را تأمین می شد.

به گفته او  روش خرید مصالح به  این شیوه بود که کارفرمای هر پروژه اجرائی براساس مقادیر قرارداد و تأیید مهندسان مشاور و کارفرما، حواله خرید به عنوان کارخانه تولید کننده مصالح صادر و پیمانکار در ازاء پرداخت وجه مستقیماً و براساس نرخ دولتی مصالحی ، چون سیمان ، میلگرد ، آهن آلات و ... را برای کاربرد در پروژههای عمرانی خریداری میکرد.

او گفت: مدتی است علیرغم مخالفت مجریان ، مقرر شده این مصالح از بخش های دیگر خریداری شود که مشکلاتی  را ایجاد می کند که شامل  شاهد گران شدن زیاد از حد نرخ فولاد و سیمان و قیر خواهیم بود. همچنین  قیمت کالا در بورس برای مناطق مختلف و کارخانههای آنها یکسان نیست، بطوریکه دیده شده قیمت سیمان در کارخانه سیمان خاش دو برابر قیمت سیمان کارخانه سیمان تیس چابهار بوده و این موضوع مشکلاتی برای سازمان برنامه و بودجه در محاسبات تعدیل فراهم می آورد که ضروری است سازمان  برنامه و بودجه نیزانجمن شرکت های سازی وارد شود.

ازاد بیان کرد: پیمانکار با قیمت کارخانه ( که مصوب دولت  است ) مصالح لازم را مستقیماً از کارخانه در مقابل پرداخت وجه خریداری و در پروژههای عمرانی مورد قرارداد به کار ببرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار