مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بهره‌برداری یک هتل و مجموعه بوم‌گردی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در شهرستان رامسر خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: یک هتل و مجموعه بوم‌گردی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری در شهرستان رامسر افتتاح شد.

او افزود: در سال گذشته تا به امروز بیش از ۴۰ واحد بوم‌گردی شناسایی و پرونده سازی شد و موافقت اولیه برای تبدیل این واحد‌های بومی و سنتی به واحد گردشگری صادر شد و انتظار داریم تا پایان سال این رقم را به ۸۰ واحد برسانیم.

برزگر گفت:ساخت تاسیسات گردشگری در همه زمینه‌ها مانند هتل، هتل آپارتمان، مراکز تفریحی و دیگر تاسیسات به تعداد ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر۳ میلیارد تومان در جریان است و این نوید را می‌دهیم که هر ساله شاهد افتتاح این گونه واحد‌های گردشگری در شهرستان باشیم.

او با بیان اینکه رامسر مستعد ایجاد همه گونه تاسیسات گردشگری است و آمار‌ها نشان می‌دهد توسعه اقتصاد گردشگری در رامسر رو به افزایش است، افزود: شهرستان رامسر با همت مردم به این نقطه از موفقیت رسیده و رشد گردشگری به صورت مداوم در جریان است.

برزگر شعار جهانی سال گردشگری را سرمایه‌گذاری سبز اعلام و اهمیت حفظ ساختار‌های سبز و طبیعی در شهرستان رامسر را دو چندان برشمرد.

او ویژگی‌های طبیعی رامسر را که بر گرفته از طبیعت جنگلی. کوهستانی و جلگه‌ای دانست که همگی به عنوان جاذبه گردشگری شهرستان دارای اهمیت است و باید در حفاظت از آن کوشا بود.

برزگر گفت: دهستان اشکور رامسر مشتمل بر ۱۱ پارچه آبادی است که می‌تواند قطب بوم‌گردی و طبیعت گردی کشور شود و همچنین دهستان جنت رودبار به عنوان پایلوت بوم گردی کشور نقش بسزایی در جذب توریست ایفا می‌کند.

او افزود: جواهرده رامسر، آوازه جهانی دارد و باید از قابلیت‌های ویژه این روستا در تمام فصول بهره‌برداری کرد.

برزگر آمار اقامت در شهرستان نمونه گردشگری رامسر را بیش از ۱۱۵ هزار نفر شب اقامت دانست و گفت: بخش قابل توجهی از این اقامت را خانه‌های مسافر شهرستان پوشش می‌دهند که جا دارد از زحمات بهره‌برداران اینگونه واحد‌ها قدردانی شود.

او افزود: شهرستان رامسر برنامه مدونی در رسیدن به توسعه گردشگری، جذب گردشگر بیشتر و پویایی اقتصاد گردشگری در این شهرستان دارد و مسئولیت اجرای آن نیز بیشتر بر دوش فعالین گردشگری این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار