مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره احتمال خسارت‌های ناشی از بارش‌های رگبار و تگرگ، کاهش دما و وزش باد و گرد و خاک هشدار زرد اعلام کرد.

مصطفوی گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های پایان هفته تا شنبه آینده، در استان سمنان بخصوص ارتفاعات و نواحی شمالی رگبار‌های پراکنده رگباری و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، فعالیت این سامانه سبب جاری شدن رواناب، سلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال اختلال در تردد محور‌ها و احتمال بروز خسارت‌های حوزه کشاورزی خواهد شد.
وی گفت: در این مدت این سامانه با تغییر دادن فشار هوا در مناطق مختلف بخصوص نواحی غربی، جنوبی و مرکزی سبب وزش باد شدید، تند باد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.
مصطفوی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط تأکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی بخصوص در نواحی شمالی و کاهش دید افقی مردم حین تردد در محور‌ها احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار